اونس طلا2213.57
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

سیاست دولت مبارزه با فقر و حرکت به سوی توسعه است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از وضعیت نابرابر استان‎ها ناراحتیم و این موضوع قابل توجه است.

منطقه لرستان، علی ربیعی در جلسه اقتصاد مقاومتی استان بیان کرد: از وضعیت نابرابر استان‌ها ناراحتیم و این موضوع قابل توجه است. چند دهه است که در کشور برنامه‌هایی اجرا می‌شود اما هنوز این نابرابری حل نشده است.

وی اضافه کرد: هیچ استانی به توسعه نمی‌رسد مگر کانون نظر و وحدت در خود آن شکل گیرد. از درون استان باید فکر شود و در مورد مسائل خود بیندیشند. در لرستان این ظرفیت وجود دارد و می‌تواند به رشد برسد.

ربیعی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید اصل اول و بنای اصلی اندیشه محوری و حرکت حول محور رهبری بوده و عمق استراتژی دولت نیز همین موضوع است، ادامه داد: دستگاه‌ها باید با هم کار کنند و بنای دولت کار با تنش کم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: از اصول دیگری که دولت به آن پایبند است حرکت اخلاقی است و در راستای اخلاقی کردن دولت و مردم پیش می‌رود. با توجه به پدیده‌هایی که رخ داد باید جامعه را به سمت امر به معروف و نهی از منکر پیش ببریم و اساس دولت عقلانیت است.

وی یادآور شد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید به رشد ۸ درصد برسیم تا بگوییم دولت هستیم و اگر نتوانستیم به رشد معقولی برسیم دیگر در منطقه قدرتی نداریم. از همه مدیران درخواست می‌کنیم که بیش از قبل کار کنند و در کنار هم باشند.

ربیعی تصریح کرد: دولت دکتر روحانی دولت اجماع و مدارا است، باید با مردم کار کنیم. سیاست دولت مبارزه با فقر و حرکت به سوی توسعه است برای همین به روی اجماع گفت‌وگو تاکید داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در لرستان ۶ واحد داریم و یک طرح عملیاتی را نیز به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان تعهد می‌دهیم که اجرایی کنیم و در عمر این دولت انجام دهیم. استان ۶۰۷ میلیارد تومان درآمد دارد که ۹۳۲ میلیارد نیز هزینه‌های آن است. به عبارتی حدود ۳۰۲ میلیارد تومان مابه‌التفاوت درآمد و هزینه در استان است.

وی خاطرنشان کرد: در استان ۴۹۳ هزار نفر جمعیت فعال وجود دارد که ۴۰ درصد بیکار هستند. ۷۱۹ تعاونی راکد داریم که ۲۰ درصد آن را می‌خواهیم فعال کنیم. ۵۷۰ واحد صنعتی نیز ظرفیت خالی دارند. فولاد و پتروشیمی مشکل اقتصاد استان را حل نمی‌کنند و باید بنگاه‌های کوپک را به هم زنجیر کرد تا فروش داشته باشند.

ربیعی بیان کرد: نرخ بهره پایین آمده است قطعا به سمت سیاست‌های مولد پیش خواهیم رفت. باید کلینیک‌های استانی راه‌اندازی کنیم. کاهیدن درد و رنج مردم تنها وظیفه اداری ما نیست بلکه تکلیف دینی و شرعی همگی ماست. مردم کارفرمای ما هستند که باید رنج آنها را کم کنیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد