اونس طلا2320.7
مظنه15,366,000
18 گرم3,547,200
ارزش سکه34,619,598
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,300,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

گزارش جدید صندوق بین المللی پول تاثیری بر قیمت طلا نخواهد داشت

سایت طلا : یک تحلیلگر برجسته اقتصادی تاکید کرد: گرچه صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود پیش بینی نسبت به رشد اقتصادی جهان را کاهش داده است ولی این گزارش تاثیری بر قیمت طلا نخواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد که رشد اقتصادی جهان امسال به کمتر از 3.1 درصد و سال آینده نیز به کمتر از 3.4 درصد خواهد رسید. این ارقام نسبت به گزارش قبلی صندوق 0.1 درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش مهمترین عامل موثر بر کاهش رشد اقتصادی جهان طی ماه های آینده خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا خواهد بود. مائوریس اوبسفلد اقتصاددان ارشد صندوق بین المللی پول تاکید کرد: خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هم اکنون مهمترین نگرانی به شمار می رود.

وی افزود: به نظر من تبعات و نگرانی های مربوط به برگزیت بیشترین تاثیر را بر قیمت جهانی طلا و بازارهای مالی خواهد داشت. به نظر می رسد تاثیرات منفی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، بر اقتصاد جهانی به تدریج نمایان خواهد شد. تشدید نااطمینانی سیاسی و اقتصادی مهمترین تاثیر منفی برگزیت خواهد بود.

این مساله می تواند تاثیرات زیادی بر نوسانات بازارهای مالی و کالاهای مختلف داشته باشد. صندوق بین المللی پول در این گزارش پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی بریتانیا امسال به 1.7 درصد خواهد رسید که نسبت به گزارش قبلی 0.2 درصد کاهش داشته است. این رقم برای سال آینده نیز به 1.3 درصد کاهش خواهد یافت.

رشد اقتصادی آمریکا نیز امسال بدون تغییر نسبت به گزارش قبلی صندوق به 2.2 درصد خواهد رسید. به نظر می رسد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و روشن شدن نتایج آن نیز می تواند عامل مهم و تاثیرگذاری بر قیمت جهانی طلا باشد.

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات آمریکا تاثیر چندانی بر روند نوسانات بازارهای بین المللی نخواهد داشت و این نامزد دموکرات بخش زیادی از سیاست های اقتصادی و مالی دوره باراک اوباما را ادامه خواهد داد.

ولی پیروزی دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه می تواند سیاست های اقتصادی و پولی آمریکا را به طور اساسی تغییر دهد و نگرانی ها و نااطمینانی های مربوط به سیاست های ترامپ به خصوص در عرصه بین المللی می تواند موجب نوسانات زیادی در بازارهای بین المللی شود. این مساله در نهایت می تواند به نفع قیمت جهانی طلا باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد