اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگران اقتصادی پیش بینی کردند:

قیمت طلا در سه ماه سوم امسال بین 1210 تا 1425 دلار خواهد بود

سایت طلا : قیمت جهانی طلا پس از افزایش 16 درصدی در سه ماه نخست امسال ، با افزایش 7.4 درصدی در سه ماه دوم روبرو شده است و در ماه ژوئن به بیش از 1359 دلار در هر اونس نیز رسید که بالاترین رکورد از مارس 2014 میلادی بوده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی آی بی تایمز، تحلیلگران موسسه مالی "سوسدن فایننشال" بر این باورند که قیمت جهانی طلا در سه ماه سوم امسال بین 1210 تا 1425 دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود.

بر اساس این گزارش تحلیلگران موسسه مالی سوسدن تاکید کردند: همان طور که پیش بینی می شد قیمت طلا در سه ماه دوم امسال نیز روندی صعودی داشته و نگرانی های سیاسی موجب افزایش تقاضای فیزیکی و مکان امن سرمایه گذاری شده است.

طلا همچنان بهترین کالا برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش دارایی و سرمایه در شرایط نامطمئن سیاسی است. به نظر می رسد روند صعودی قیمت طلا در سه ماه سوم امسال نیز ادامه خواهد یافت. مهمترین علت این مساله ادامه روند نزولی نرخ بهره در بانکهای مرکزی بزرگ جهان خواهد بود.

البته روند صعودی تقاضای طلا در سه ماه سوم نسبت به شش ماه نخست امسال، کمتر خواهد بود و ممکن است تقاضای طلا در سه ماه چهارم بار دیگر با افزایش چشمگیری روبرو شود.

در شرایط کنونی بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو آمریکا بخواهد نرخ بهره را افزایش دهد. این مساله می تواند موجب کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت جهانی طلا شود.

البته قیمت نقره نیز در شش ماه نخست امسال عملکرد خیره کننده ای داشته است. قیمت نقره در سه ماه نخست 21.5 درصد و در سه ماه دوم بیش از 11.3 درصد افزایش داشته است.

نقره نیز می تواند طی ماه های آینده عملکرد مثبت قیمتی خود را ادامه دهد. این احتمال وجود دارد که با شکسته شدن سطح مقاومتی 22 دلار در هر اونس، قیمت نقره با افزایش بیشتری روبرو شود.

اگر فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال نرخ بهره را افزایش ندهد، این مساله تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا خواهد داشت چرا که ادامه نرخ بهره منفی بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی را به بازار طلا و فلزات گرانبها سوق خواهد داد. تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز بر قیمت طلا موثر خواهد بود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد