اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

گزارش رویترز از تاثیر همه پرسی بریتانیا بر افزایش چشمگیر تقاضای طلا

سایت طلا : تازه ترین بررسی های آماری نشان می دهد که رای مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا موجب شده است تا تقاضا برای طلا در بازار این کشور طی هفته های اخیر با رشد چشمگیری روبرو شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، پس از اعلام نتایج همه پرسی 3 تیرماه بریتانیا، ارزش پوند و شاخص سهام این کشور با کاهش شدیدی روبرو شد و این مساله بسیاری از سرمایه گذاران و افراد عادی را به سوی بازار طلا سوق داده است.

بر اساس این گزارش بسیاری از خانوارهای بریتانیایی اکنون نگران وضعیت اقتصادی و مالی خود در آینده هستند و به همین علت ترجیح داده اند تا بخش مهمی از سرمایه خود را در بازار طلا سرمایه گذاری کنند.

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که بخشی از مردم بریتانیا بیش از 40 تا 50 درصد دارایی و سرمایه خود را در به طلا اختصاص داده اند، در شرایطی که این رقم پیش از برگزاری همه پرسی اخیر، تنها 5 تا 10 درصد بوده است.

موسسه رویال مینت شاهد افزایش 7 برابری فروش شمش های 100 گرمی طلا طی دو هفته بعد از برگزاری همه پرسی بریتانیا بوده است. حدود 4 میلیون پوند طلا و نقره به صورت آنلاین در پایگاه اینترنتی بولیون والت طی روزهای 25 و 26 ژوئن داد و ستد شده است که این رقم نسبت به میانگین 12 ماه گذشته بیش از 7 برابر رشد داشته است.

تعداد شهروندان بریتانیایی که برای نخستین بار اقدام به خرید طلا از طریق این سایت کرده اند طی ماه ژوئن و هفته نخست جولای بیش از 170 درصد نسبت به 12 ماه قبل از آن رشد داشته است.

وضعیت نامشخص و نگران کننده مسکن و املاک در بریتانیا نیز موجب شده است تا بسیاری از سرمایه گذاران فعلا تمایلی برای سرمایه گذاری در این بازار نداشته باشند.

البته این نخستین بار نیست که مردم بریتانیا به بازار طلا روی آورده اند. در دوران بحران مالی 2008 میلادی و بحران بدهی منطقه یورو در سال 2012 نیز مردم بریتانیا برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه خود، اقدام به خرید مقادیر زیادی طلا کردند.

مردم آلمان نیز با این مساله بیگانه نیستند به خصوص در دوران جنگ های جهانی اول و دوم. مردم آلمان سال گذشته بیش از 4.6 میلیارد دلار طلا خریداری کرده اند.

بریتانیا از لحاظ میزان تقاضای شمش و سکه طلا رتبه پانزدهم را در جهان در اختیار دارد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد