اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز سه شنبه با افزایش نسبی روبرو شد

سایت طلا : قیمت طلا که روز دوشنبه با کاهش همراه شده بود با آغاز مبادلات امروز سه شنبه اندکی افزایش داشته است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بولیون دسک، ادامه نگرانی ها نسبت به تبعات اقتصادی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موجب شده است تا تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا بار دیگر با افزایش روبرو شود.

بر اساس این گزارش، از سوی دیگر انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا موجب افزایش شاخص سهام بورس وال استریت شده و این مساله مانع بزرگی برای افزایش بیشتر قیمت طلا بوده است.

قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه با 1.70 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به بیش از 1329 دلار رسیده است.

ویلیام آدامز رئیس بخش تحقیقات موسسه سرمایه گذاری فست مارکتس تاکید کرد: قیمت طلا پس از افزایش چشمگیر در روزهای گذشته هم اکنون در حال تثبیت شدن است.

وی تصریح کرد: هنوز نگرانی های زیادی نسبت به تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا وجود دارد و این عامل مهم می تواند موجب افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا شود. اتخاذ نرخ بهره منفی از سوی بانکهای مرکزی جهان نیز می تواند تقاضا و قیمت طلا را افزایش دهد.

کامرز بانک آلمان نیز در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به بیش از 1350 دلار خواهد رسید.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی منطقه یورو و بریتانیا طی روزهای آینده و همچنین آمارهای اقتصادی آمریکا تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

کاهش ارزش پوند بریتانیا و احتمال افزایش بیشتر فشارهای تورمی در این کشور نیز می تواند موجب افزایش تقاضا برای طلا شود.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با 0.01 درصد افزایش به 96.56 واحد رسیده است. در سایر کالاها، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن با 0.34 درصد کاهش به 46.84 دلار رسیده است.

قیمت طلا طی هفته گذشته با کاهش 2 درصدی روبرو شده است. کودتای نافرجام ترکیه نیز موجب شده است تا قیمت طلا با فشار بیشتری روبرو شود. ترکیه سرکوب مخالفان را پس از این کودتا تشدید کرده است.

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که در صورت بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و افزایش شاخص سهام این احتمال هست که قیمت طلا تا سطح 1300 دلاری کاهش یابد. با توجه به شکسته شدن سطح حمایتی 1340 دلاری احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا وجود دارد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد