اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
روزنامه تلگراف بررسی کرد:

5 عامل موثر بر افزایش قیمت جهانی طلا طی ماه های اخیر

سایت طلا : یک روزنامه مشهور انگلیسی در تحلیلی به بررسی 5 عامل موثر بر روند صعودی قیمت جهانی طلا طی ماه های اخیر پرداخته است.

به گزارش سایت طلا به نقل از روزنامه تلگراف، قیمت جهانی طلا پس از برگزاری همه پرسی اخیر بریتانیا با افزایش چشمگیری روبرو شده و به بیش از 1300 دلار در هر اونس رسیده است.

بر اساس این گزارش مردم بریتانیا در این همه پرسی به خروج از اتحادیه اروپا رای داده اند و این مساله موجب شده است تا تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا با رشد چشمگیری روبرو شود.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی تاثیر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نخستین عامل موثر بر افزایش قیمت طلا در هفته های اخیر بوده است. گرچه با انتخاب ترزا می به عنوان نخست وزیر جدید بریتانیا نگرانی ها نسبت به بی ثباتی سیاسی تاحدی از بین رفته است ولی همچنان نگرانی های مربوط به وضعیت اقتصادی وجود دارد.

عامل دوم موثر بر افزایش قیمت طلا می تواند وضعیت نرخ بهره در کشورهای بزرگ و توسعه یافته باشد. تحلیلگران اقتصادی بعید می دانند که بانکهای مرکزی بزرگ جهان به خصوص آمریکا در شرایط کنونی تصمیمی برای افزایش نرخ بهره داشته باشند.

فدرال رزرو آمریکا که برای نخستین بار در ده سال گذشته در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش داده، از ابتدای امسال تاکنون نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده است.

عامل سوم موثر بر روند صعودی قیمت طلا در ماه های اخیر، نوسانات ارزش دلار آمریکا بوده است. طلا همواره رقیب جدی برای طلا به شمار می رود. زمانی که تقاضا برای طلا با کاهش روبرو می شود تقاضای دلار با رشد چشمگیری همراه می شود.

عامل چهارم تاثیر گذار بر قیمت طلا، بحران مالی و اقتصادی منطقه یورو است. هنوز نگرانی های جهانی نسبت به فروپاشی منطقه یورو از بین نرفته است. تاثیر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و ادامه بحران مالی یونان، به این نگرانی ها دامن زده است.

اسپانیا ایتالیا و پرتغال هنوز با بحران کسری بودجه روبرو هستند. این 3 کشور در آستانه روبرو شدن با مجازات های اقتصادی اتحادیه اروپا قرار دارند.

عامل پنجم نیز وضعیت تقاضای فیزیکی در بازار چین خواهد بود. چین هنوز تقاضای زیادی برای خرید طلا دارد. بانک مرکزی چین برای متنوع کردن ذخایر ارزی خود همچنان به خرید طلا ادامه می دهد. چین در 12 ماه گذشته 71.4 تن به ذخایر طلای خود افزوده است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد