اونس طلا2394.45
مظنه16,346,000
18 گرم3,773,400
ارزش سکه36,827,538
قدیم (بهار)41,000,000
جدید (امامی)44,500,000
نیم26,100,000
ربع16,100,000

روند نزولی طلای جهانی ازسرگرفته شد

طلای جهانی پس از رشد حدود یک درصدی در معاملات روز چهارشنبه، تحت تاثیر صعود ارزش دلار و بازارهای سهام آسیایی، در معاملات روز جاری کاهش یافت.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۱۳۳۲.۳۳ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه حدود ۰.۹ درصد افزایش یافته و در ۱۳۴۲.۴۵ دلار بسته شده بود.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در اوت، ۱۱.۲۰ دلار یا ۰.۸ درصد کاهش یافت و در ۱۳۳۲.۴۰ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه ۸.۳۰ دلار یا ۰.۶ درصد افزایش یافت و در ۱۳۴۳.۶۰ دلار بسته شد.

سرمایه گذاران انتظار دارند بانک مرکزی انگلیس در نشست سیاست پولی روز پنج شنبه برای نخستین بار در هفت سال گذشته نرخهای بهره را کاهش دهد تا اقتصاد این کشور را از تبعات تصمیم اخیر انگلیس برای خروج از عضویت اتحادیه اروپا مصون نگه دارد. احتمال می رود بانک مرکزی انگلیس نرخهای بهره را به نصف کاهش داده و به رکورد پایین ۰.۲۵ درصد برساند. نرخهای بهره پایین با کاهش هزینه نگهداری طلا، جذابیت سرمایه گذاری در این فلز زرد را که بازدهی ندارد، افزایش می دهد.

جیمز استیل، تحلیلگر شرکت مالی "اچ اس بی سی" درباره اوضاع جاری بازار طلا به رویترز گفت: با وجود این نظر که طلا در کوتاه مدت ممکن است تصحیح قیمت پیدا کند، ما بر این باوریم که هر گونه کاهش قیمت این فلز محدود خواهد بود.

به گفته رونالد لیونگ، رییس معاملات شرکت بازرگانی طلای لیو چیونگ در هنگ کنگ، قیمت طلا به دلیل شماری از عوامل تثبیت کننده بازار از جمله انتصاب نخست وزیر جدید در انگلیس و تداوم نرخهای بهره پایین از سوی بانکهای مرکزی ژاپن و انگلیس، ثابت مانده است.

دلار آمریکا روز پنج شنبه حدود یک درصد در برابر ین ژاپن افزایش یافت و به ۱۰۵.۵۷ ین رسید که بالاترین سطح از زمان همه پرسی انگلیس بود. معامله گران همچنان منتظرند تا ببینند آیا بانک مرکزی ژاپن سیاستهای محرک مالی را در نشست سیاست پولی ماه جاری گسترش خواهد داد.

طلا روز سه شنبه بیش از ۲۱ دلار ریزش قیمت داشت که بزرگترین کاهش یک روزه از ۲۷ ماه مه بود. به گفته تحلیلگران، قیمت طلا می تواند همچنان از تصویر اقتصادی مبهمی که برای انگلیس و اروپا پس از رای انگلیس برای جدایی از اتحادیه ایجاد شده است و همچنین تداوم سیاست تسهیل پولی سود ببرد. طلا از ماه گذشته که انگلیس به ترک اتحادیه اروپا رای داد و سرمایه گذاران وحشت زده از تبعات سیاسی و اقتصادی این تصمیم را به سوی داراییهای امن هدایت کرد، حدود ۱۰۰ دلار افزایش یافته است. این فلز زرد پس از پنج هفته افزایش متوالی، در پی انتشار گزارش اشتغال بهتر از حد مطلوب آمریکا در روز جمعه تحت فشار فروش قرار گرفت. بهبود غیرمنتظره روند اشتغالزایی اقتصاد آمریکا، احتمال افزایش نرخهای بهره در سال جاری را تقویت کرد. معامله‌گران احتمال افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در ماه جاری را تنها چهار درصد برآورد می‌کنند در حالیکه احتمال افزایش نرخها تا دسامبر از حدود هشت درصد پس از همه‌پرسی ماه گذشته انگلیس به ۳۴ درصد افزایش یافته است.

بسیای از معامله گران تصور می کنند طلا شرایط دشواری در پیش دارد مگر اینکه فرآیند خروج انگلیس از عضویت اتحادیه اروپا شوک تازه ای ایجاد کند. بعلاوه انتظار دارند سرمایه گذارانی که فرصت فروش در اوج قیمت طلا را از دست داده اند تشویق شوند از هر گونه افزایش قابل توجهی سودگیری کنند که موجب می شود رشد قیمت طلا محدود شود.

شرکت "تی دی سکیوریتیز" پیش بینی کرده است اگر بانک مرکزی آمریکا از تصمیم برای افزایش نرخهای بهره برای مدت طولانی‌تری منصرف شود، هر اونس طلا می تواند به ۱۴۰۰ دلار و حتی ۱۵۰۰ دلار صعود کند.

طبق آمار بلومبرگ، ذخایر صندوقهای سرمایه گذاری که تحت حمایت طلا قرار دارند، روز چهارشنبه ۱.۱ تن افزایش یافت و به ۲۰۰۳.۱ تن رسید.

در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری پس از اینکه روز چهارشنبه به بالاترین سطح در هشت ماه اخیر صعود کرد، در معاملات روز جاری ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۶۴۰.۵۰ دلار رسید. هر اونس نقره ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۲۰.۲۸ دلار رسید در حالیکه هر اونس پلاتین با ۰.۷ درصد کاهش، ۱۰۸۶.۸۵ دلار معامله شد.

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد