اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دلار به محدوده 3510 تومان رفت / احتیاط ارزی با چاشنی سودگیری

روز سه‌شنبه، احتیاط معامله‌گران ارزی تعدیل و نگاه این دسته کمی به سمت کسب سود بیشتر معطوف شد. این موضوع، زمینه را فراهم آورد که دلار 4 تومان افزایش را تجربه کند و به قیمت 3 هزار و 512 تومان برسد.

با این حال، روز سه شنبه، احتیاط در بازار به‌طور کامل از میان نرفته بود و بازیگران سعی می‌کردند با توجه به معاملات بازار و سقف‌های مقاومتی، نسبت به تعیین موقعیت خرید یا فروش تصمیم بگیرند.

ویژگی این تاکتیک آن بود که بازیگران ناچار بودند به‌صورت لحظه‌ای معاملات بازار را رصد و موقعیت‌سنجی کنند تا نهایتا با کمی سود از بازار خارج شوند. در چنین فضایی بود که معامله‌گران بالای محدوده 3 هزار و 520 تومان، بیشتر اقدام به فروش دلار کردند؛ چرا که این احساس در میان معامله‌گران به وجود آمد که این ارز به سقف قیمت خود رسیده است، پس بهتر است با کمی سود از بازار خارج شوندبرخلاف رشد قیمت دلار، روز سه شنبه سکه تمام بهار آزادی 2 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت یک میلیون و 115 هزار تومان رسید. افت سکه بیش از هر چیزی ناشی از کاهش اونس در بازارهای جهانی و نزدیک شدن آن به مرز هزار و 350 دلار بود.

برگشت از سقف

روز گذشته، دلار تا محدوده 3 هزار و 520 تومان بالا رفت؛ ولی با رسیدن به این محدوده، فروش‌های ارزی در بازار بالا رفت تا قیمت در مسیر کاهشی قرار بگیرد. در چهارمین روز هفته، دلار معاملات خود را با قیمت 3 هزار و 515 تومان آغاز کرد که 7 تومان بالاتر از روز دوشنبه بود. در ادامه روز، این ارز به رشد خود ادامه داد و حتی در معاملات نقدی، نقطه 3 هزار و 522 تومان را لمس کرد. با این وجود در ساعات انتهایی روز، شاخص ارزی در مسیر کاهشی قرار گرفت و نهایتا ساعت 3 بعدازظهر با قیمت 3هزار و 512 تومان به کار خود پایان داد.

پس از احتیاط

وضعیت احتیاطی بازار ارز در روزهای آینده می‌تواند با دو واکنش رو‌به‌رو شود. در سناریوی اول، اگر بازار روی مدار افزایش تقاضا بچرخد، امکان دارد که قیمت به سمت بالاتری حرکت کند. در این میان، در بازار نشانه‌هایی وجود دارد که خبر از امکان افزایش تقاضا می‌دهد. اولین نشانه، اعمال مصوباتی بوده که حاکی از آن است برخی از کالاها از این پس مشمول دریافت ارز مبادله‌ای نخواهند شد. این موضوع موجب می‌شود که برخی از مشتری‌های مرکز مبادلات ارزی به سوی بازار آزاد حرکت کنند؛ در نتیجه اندازه تقاضا به‌طور طبیعی بالا خواهد رفت. با این حال، امکان دومی نیز وجود دارد. در سناریوی دوم ممکن است که حضور بازارساز و افزایش عرضه مانع از تغییر سطح قیمت دلار شود. البته حضور بازارساز ممکن است به‌صورت موقتی باشد؛ برخی فعالان اعتقاد دارند، اگر توان عرضه ارز بازارساز بالا بود، به تقاضای موجود از طریق همان مرکز مبادلات پاسخ می‌داد. این در حالی است که دسته دیگری از فعالان اعتقاد دارند که عرضه ارز به اندازه‌ای است که پاسخگوی تقاضای بازار باشد، کما اینکه در 6ماه گذشته نیز این‌گونه بوده است.

در کنار این تفاسیر، روز گذشته خبری انتشار یافت که در آن رئیس اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد که مسوولان وعده داده‌اند یکسان‌سازی ارزی را در ماه پیش رو انجام خواهند داد. در این شرایط، اگر یکسان‌سازی تا پایان شهریور صورت بگیرد، روند بازار در آینده را به گونه‌های دیگری می‌توان تفسیر کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد