اونس طلا2232.37
مظنه14,341,000
18 گرم3,310,600
ارزش سکه32,310,273
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

بازار همچنان در کنترل افزایشی‌ها / روند طلای جهانی تعدیل شد

اونس طلا دومین هفته کاری ماه ژوئیه را با افت از اوج تقریبا 2 ساله آغاز کرد، اما خوش‌بینی کوتاه‌مدت و بلندمدت به روند فلز زرد ادامه دارد.

اونس طلا که هفته گذشته روی قیمت 1365 دلار ایستاده بود، صبح دوشنبه را با قیمت 1369 دلار آغاز کرد، اما ظرف چند دقیقه رو به تعدیل گذاشت. در نخستین ساعات کاری هفته جدید، سودگیری معامله‌گران در سطوح بالای قیمتی و در نتیجه کاهش خریدها باعث ضعف طلا شد، اما افزایشی‌های بازار هنوز دست بالاتر را دارند. صبح روز گذشته، علاوه‌بر سودگیری، رشد شاخص‌های جهانی سهام و به‌ویژه رشد شاخص دلار هم به ضرر طلا عمل کرد. قیمتی که تا ساعت 7:30 عصر به وقت تهران برای اونس ثبت شد 1357 دلار بود، گرچه هم‌اکنون که شما این گزارش را می‌خوانید ممکن است قیمت متفاوتی به‌عنوان قیمت نهایی دوشنبه رقم خوده باشد، به‌خصوص از آن رو که با افت قیمت و افزایش خریدها، روند در برخی مقاطع معکوس می‌شد.

صبح دوشنبه همزمان با سودگیری معامله‌گران واکنش دلار و بورس به داده‌های گزارش روز جمعه اشتغالزایی آمریکا جالب توجه بود. داده‌های خوب این گزارش باعث شد عملکرد متوسط بازار کار آمریکا در سه ماه گذشته نادیده گرفته شود و شاخص‌های بورس و ارزش سهام با رشد روبه‌رو شود. البته یک دلیل دیگر رشد شاخص‌های سهام در روز گذشته این بود که عمده معامله‌گران به این نتیجه رسیده‌اند که چالش متعدد مقابل اقتصاد جهان به‌ویژه کاهش رشد اقتصاد چین و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا باعث خواهد شد که بیشتر بانک‌های مرکزی مهم جهان رو به سیاست‌های تسهیلی بیشتر بیاورند.

اونس در حالی هفته جدید را با افت آغاز کرد که پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت حاکی از امید کارشناسان حرفه‌ای و سرمایه‌گذاران خرد به روند کوتاه‌مدت این کالای گرانبها است. در آخرین نظرسنجی کیتکو از کارشناسان، 19 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 11 نفر معادل 58 درصد، افزایش و 6 نفر معادل 32 درصد پاسخ‌دهندگان، کاهش قیمت‌ها را در روزهای کاری این هفته پیش‌بینی کرده‌اند. 2 تحلیلگر معادل 10 درصد کارشناسان هم نظری خنثی داشته‌اند. در نظرسنجی از مخاطبان کیتکو نیز 1090 نفر شرکت کرده‌اند که از این میان 698نفر معادل 64 درصد، افزایش و 275 نفر معادل 25 درصد، کاهش قیمت‌های کوتاه‌مدت را پیش‌بینی کرده‌اند. 117 نفر معادل 11 درصد نیز نظری خنثی داشته‌اند.

تازه‌ترین تحلیل «اینوستینگ» نشان می‌دهد که قیمت جهانی طلا در این هفته بیشتر تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی چین و وضعیت رشد اقتصادی این کشور در سه ماه دوم امسال قرار خواهد داشت. به گزارش سایت طلا به نقل از این پایگاه اینترنتی، تازه‌ترین نظرسنجی موسسه «سی‌ام‌ئی» نشان می‌دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا ماه دسامبر به کمتر از 24 درصد رسیده است. این احتمال تا ژوئن 2017 میلادی 35 درصد است. متن مذاکرات نشست ژوئن فدرال رزرو نشان می‌دهد سیاست‌گذاران پولی آمریکا تصمیم گرفته‌اند تا افزایش نرخ بهره را تا زمانی به تاخیر بیندازند که وضعیت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا کاملا روشن شود.

در روزهای آینده قرار است آمارهای مهم اقتصادی چین و وضعیت رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم امسال منتشر شود. خرده‌فروشی و نرخ تورم آمریکا نیز در روزهای آینده تاثیر زیادی بر وضعیت ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت. آمارهای بازرگانی خارجی چین نیز قرار است روز چهارشنبه منتشر شود. بانک مرکزی انگلیس نیز قرار است پنج‌شنبه نرخ بهره و وضعیت سیاست‌های پولی را مشخص کند. روز جمعه نیز آمارهای مربوط به رشد اقتصادی چین در سه ماه دوم امسال منتشر شود. البته وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و نوظهور نیز تاثیر مهمی بر قیمت طلا خواهد داشت. با وجود اثرگذاری این عوامل، «برگزیت» همچنان بزرگ‌ترین امید طلا است. نعیم اسلم، تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه‌گذاری «تینک فارکس» پیش‌بینی کرده که مشکلات ناشی از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موجب ادامه روند صعودی قیمت جهانی طلا خواهد شد. او پیش‌بینی کرده که قیمت هر اونس طلا در بلندمدت تا 1600 دلار افزایش خواهد یافت؛ چراکه به گفته او فدرال رزرو هم نرخ بهره را بالا نخواهد برد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد