اونس طلا2211.4
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

توضیح رییس اتحادیه طلا در خصوص سکه‌ تقلبی

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهرگفت: چیزی به نام سکه تقلبی نداریم و آنچه از آن به اشتباه به عنوان سکه تقلبی یاد می‌شود سکه‌هایی است که در واقع پلاک است و اشتباهی به آن سکه می‌گویند.

به گزارش سایت طلا، محمد کشتی‌آرای در خصوص سکه‌های تقلبی گفت: خروج این پلاک‌ها از چرخه تولید از اول آبان ماه آغاز شده و قرار است اشکال دیگری‌به جای دایره که آن را شبیه سکه می‌کند جایگزین شود.
وی با اشاره به اینکه سکه در قانون حجم و ضخامت مشخص داشته و با دوضرب ساخته می‌شود، اما پلاک‌هایی که به آن به اشتباه سکه می‌گویند با یک ضرب است، تصریح کرد: بانک مرکزی برای اولین بار در این رابطه اعتراض کرد و علت آن را نیز شباهت آن به سکه دانست، اما باید تاکید کرد که این پلاک‌ها عیارشان 750 در هزار است در حالی که سکه عیاری معادل 900 در هزار دارد
کشتی آرای در خصوص صنعت طلا و جواهر اظهار کرد: صنعت طلاو جواهر 20 میلیون نفر را تحت پوشش داشته و یک میلیون نفر از این راه مستقیم و غیرمستقیم ارتزاق می‌کنند، اما در کل بازار سکه الان به نوعی با رکود شدید مواجه شده است.
به گفته وی مردم و خانواده‌ها درگیر سرمایه‌گذاری و ورود سرمایه‌ها به بازار سکه بودند، در حالی که تبدیل سرمایه به سکه به نوعی انباشت سرمایه است، اما قبلا صنعت طلاو جواهر به شکلی بود که به نوعی اشتغالزایی ‌شده و خانواده‌ها پول خود را ذخیره می‌کردند.
کشتی آرای با اشاره به وجود نگاه سرمایه‌ای به طلا گفت: با این نگاه پول به سمت سکه می‌رود و هیچ درآمدی برای صنعت در پی ندارد؛ چرا که متولی ضرب سکه بانک مرکزی است، اما تبعات آن صنف طلا و جواهر را می‌گیرد.
وی تاکید کرد: سکه تازمانی که در بانک مرکزی است تحت نظارت این نهاد است و به محض خروج از بانک مرکزی متولی حفظ آن صنف طلا و جواهر می‌شود و این در حالی است که هیچ دخل و تصرفی در تولید توزیع و مسائل دیگر آن نداریم.
رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به رکود شدید صنعت طلا و جواهر گفت: در حال حاضر کمتر در طلافروشی‌ها مشتری دیده می‌شود؛ چرا که مردم فکرشان عوض شده و به سمت دیگر صنایع حرکت می‌کنند.
وی گفت: در بخش زیورآلات با توجه به گران شدن طلا اجرت ساخت بالا رفته و مردم به سمت بدلیجات و کارهای خارجی رفته‌اند که متاسفانه در حین زیبایی پول زیادی برای آن پرداخت شده و پراخت آن‌ها مجدد برنمی‌گردد و به جیب کشورهای دیگر می‌رود./ح
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد