اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
نویسنده مشهور بین المللی:

خروج بریتانیا بهترین فرصت برای خرید طلا است/ فدرال رزرو برای اجرای سیاست های محرک پولی آماده است

سایت طلا : نویسنده مشهور بین المللی تاکید کرد: خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موجب خواهد شد تا فدرال رزرو آمریکا سیاست های پولی انبساطی جدیدی را اجرا کند و این در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، مارک فابر نویسنده مشهور و کارشناس برجسته اقتصادی تصریح کرد: با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تقاضای سرمایه گذاری برای طلا با رشد چشمگیری روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش وی افزود: خروج بریتانیا موجب خواهد شد تا بانکهای مرکزی جهان اجرای سیاست های انبساطی پولی را در اولویت قرار دهند و فدرال رزرو آمریکا نیز کیو 4 را اجرا کند. این مساله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: به نظر من اکنون بهترین فرصت برای سرمایه گذاری در بازار طلا است. قیمت طلا پس از اعلام خبر نتایج همه پرسی بریتانیا با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز به بالاترین سطح از سال 2013 میلادی رسیده است. موسسات مالی بین المللی از جمله گلدمن ساش نیز پیش بینی نسبت به قیمت جهانی طلا را افزایش داده اند.

وی افزود: اگر بریتانیا به طور قطعی خارج شود، بانکهای مرکزی جهان پول بیشتری چاپ خواهند کرد. فدرال رزرو آمریکا نیز قطعا بسته محرک پولی جدیدی را اجرا خواهد کرد.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود 25 درصد رشد داشته است. در حالی که فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر نرخ بهره را برای نخستین باز از سال 2006 میلادی افزایش داده است، بانکهای مرکزی اروپا و ژاپن همچنان نرخ بهره منفی را در دستور کار قرار داده اند.

جیک کلین رئیس شرکت اولوشن ماینینگ که 20 سال سابقه در بازار جهانی طلا دارد نیز در این باره تصریح کرد: افزایش نااطمینانی نسبت به اوضاع اقتصادی و سیاسی جهان پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، موجب بازگشت بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی به بازار طلا شده است.

رئیس دومین شرکت بزرگ تولیدکننده طلای استرالیا در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفت: طلا یک ارز جایگزین است. طلا برای بیش از 2 هزار سال نقش یک مکان امن سرمایه گذاری را ایفا کرده است.

کلین افزود: اگر خروج بریتانیا نشانگر نااطمینانی شدید سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان باشد، این مساله می تواند سرآغاز روند صعودی مهمی برای طلا باشد.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد