اونس طلا2394.45
مظنه16,186,000
18 گرم3,736,500
ارزش سکه36,467,058
قدیم (بهار)40,800,000
جدید (امامی)43,700,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

پارلمان اروپا خواستار خروج فوری انگلیس از اتحادیه اروپا شد

در شرایطی که دیوید کامرون راهی بروکسل شده است، پارلمان اروپا با حضور سران این اتحادیه با هدف بررسی شرایط انگلیس پس از بریگزیت تشکیل جلسه داد. پیش‌نویس خروج انگلیس، عصر امروز تایید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قرار است دیوید کامرون، نخست‌وزیر مستعفی انگلیس به صورت مکتوب دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا را در جریان استفاده از ماده 50 قوانین اتحادیه اروپا بگذارد؛ مبنای حقوقی که برای خروج انگلیس از این اتحادیه وجود دارد. علاوه بر این، نشست مذکور برای اجرای فوری بسته اصلاحی‌ که کامرون در ماه مارس قول آن را گرفته بود، خواهد بود. این اصلاحیه امتیاز ویژه‌ای به انگلیس درباره مهاجرت در اتحادیه اروپا می‌دهد.

در پیش‌نویس استفاده انگلیس از ماده 50 معاهده لیسبون آمده است: پارلمان اروپا به تصمیم مردم انگلیس احترام می‌گذارد؛ تصمیمی که یک چالش برای ساخت اروپای دیگری دیده می‌شود. ماده 50 باید فورا برای انگلیس اجرایی شود.

این پیش‌نویس در نشست عصر امروز سه‌شنبه به تایید نهایی می‌رسد. شبکه اسکای نیوز عربی اعلام کرد، پارلمان اروپا خواستار خروج "فوری" انگلیس از این اتحادیه شد. این تحولات در پی رفراندوم 23 ژوئیه انگلیس درباره خروج از اتحادیه اروپا رخ می‌دهد. حدود 52 درصد از مردم به ترک این اتحادیه رای دادند.

رهبران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا چهارشنبه 29 ژوئن بدون کامرون رایزنی خواهند کرد. ماده 50 محدودیت دو ساله برای مذاکرات جدایی از انگلیس تعیین می‌کند. اتحادیه اروپا باید حفره‌ای به بزرگی انگلیس را در بودجه خود پر کند و به میلیون‌ها شهروند اتحادیه اروپا که در انگلیس زندگی می‌کنند، اطمینان دهد. رهبران اتحادیه اروپا خصوصا آلمان و فرانسه احتمالا خواستار وحدت بیشتر بر روی یکپارچه‌سازی می‌شوند. همچنین ممکن است همکاری دفاعی نزدیکتر در حوزه اتحادیه اروپا بدون انگلیس احیا شود.

این اولین بار است که از زمان برگزاری رفراندوم انگلیس، کامرون می‌خواهد با رهبران اتحادیه اروپا دیدار کند. نخست‌وزیر انگلیس قرار است درباره ملزومات رای‌ مردم برای بریگزیت و راه پیش رو در نشست بروکسل بحث و رایزنی کند. علاوه بر این، اعضای پارلمان در حال برگزاری یک جلسه فوری برای بررسی پاسخ خود به رفراندوم انگلیس هستند.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد