اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
موسسه گلدمن ساش :

بریتانیا سال آینده با رکود اقتصادی روبرو خواهد شد/رشد اقتصادی جهان نیز کاهش خواهد یافت

سایت طلا : موسسه مالی گلدمن ساش آمریکا در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد که بریتانیا اوایل سال 2017 میلادی با رکود اقتصادی روبرو خواهد شد و رشد اقتصادی جهان نیز طی سال آینده با کاهش همراه خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان بی سی، کارشناسان اقتصادی گلدمن ساش اعلام کردند: نگرانی ها و نااطمینانی های مربوط به خروج از اتحادیه اروپا موجب خواهد شد تا بریتانیا اوایل سال آینده با رکود اقتصادی روبرو شود.

بر اساس این گزارش رشد اقتصادی جهان نیز تا پایان امسال با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 3.1 درصد خواهد رسید. تولید ناخالص داخلی بریتانیا نیز تا 18 ماه آینده بیش از 2.75 درصد کاهش خواهد یافت.

نگرانی های مربوط به افت شدید تجارت خارجی تاثیر زیادی بر کاهش رشد اقتصادی بریتانیا خواهد داشت. رشد اقتصادی بریتانیا امسال نیز با 0.5 درصد کاهش نسبت به پیش بینی قبلی به کمتر از 1.5 درصد خواهد رسید.

رشد اقتصادی بریتانیا سال آینده نیز به کمتر از 0.2 درصد می رسد که نسبت به پیش بینی قبلی 1.8 درصد کاهش خواهد یافت.

موسسه گلدمن ساش افزود: نخستین بخش اقتصادی بریتانیا که متحمل بیشترین زیان و ضرر ناشی از خروج از اتحادیه اروپا خواهد شد، بخش تجارت و بازرگانی خارجی است چرا که صادرات به اتحادیه اروپا با کاهش شدیدی روبرو می شود.

در این گزارش امده است: دومین بخشی که زیان و ضرر زیادی را خواهد دید، سرمایه گذاری در اقتصاد بریتانیا است. کاهش ارزش پوند در برابر دلار و یورو موجب افزایش هزینه واردات خواهد شد و این مساله در نهایت موجب افزایش تورم و کاهش واردات می شود.

موسسه گلدمن ساش افزود: رشد اقتصادی منطقه یورو نیز با 0.5 درصد کاهش به 1.25 درصد در دو سال آینده خواهد رسید. رشد اقتصادی آمریکا نیز در شش ماه دوم امسال با 0.25 درصد کاهش به کمتر از 2 درصد خواهد رسید.

پیش بینی می شود شوک ناشی از خروج بریتانیا مانع از آن خواهد شد تا فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را افزایش دهد. پیش بینی می شود بانک مرکزی بریتانیا نیز نرخ بهره را 0.25 درصد کاهش خواهد داد.

موسسه گلدمن ساش همچنین پیش بینی کرده است که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موجب افزایش تقاضای سرمایه گذاری و در نتیجه قیمت جهانی طلا خواهد شد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد