اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افت شاخص بورس‌های عربی در پی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شاخص بورس های عربی خاورمیانه را نیز با کاهش مواجه کرد.

به نقل از بلومبرگ، در حالی که شاخص های بازارهای مالی جهان به دلیل نگرانی از ابهام ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا کاهش یافته اند، بورس های منطقه خاورمیانه نیز به دلیل نگرانی از تبعات این تصمیم بر اقتصادهای منطقه شاهد افت بودند.
شاخص کلی دی اف ام دوبی شاهد افت 3.3 درصدی بود که بیشترین کاهش از ماه ژانویه تاکنون بود. شاخص امار پراپرتیز هم با افت 4.7 درصدی مواجه شد. شاخص کلی تداول عربستان نیز امروز با 2 درصد افت مواجه بود و 95 درصد از اعضای آن کاهش داشتند. شاخص بلومبرگ کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که شاخص اندازه گیری بزرگترین و شناورترین شاخص های منطقه است نیز افت 1.8 درصدی را تجربه کرد که بیشترین کاهش در بیش از 4 ماه گذشته بود.
روز جمعه به دنبال مشخص شدن نتیجه رفراندوم جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا و اعلام خبر استعفای دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در چند ماه آینده، شاخص های بورس در نقاط مختلف جهان کاهش یافت و ارزش سهام ها با ضرر حدودا 3 تریلیون دلاری مواجه شد. در میان این آشفتگی بازارها، قیمت نفت، بزرگترین منبع درآمد کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز بیشترین کاهش 4 ماه گذشته را تجربه کرد.
هتیم الاتابانی، رئیس موسسه خرید و فروش سهام الرمز کپیتال در این باره گفت: «بعد از ماجرای رفراندوم خروج ابهام زیادی در بازار به وجود آمده و تجار از این ابهام متنفرند... من می خواهم بدانم که فروشندگان چه کسانی هستند. اگر خارجی هستند، این فشار فروش ممکن است چند روز دیگر طول بکشد.» وی افزود، حجم فروش ها در روز یکشنبه به دلیل ابهام به وجود آمده افزایش یافته است.
حدود 320 میلیون سهم از شاخص کلی دی اف ام داد و ستد شده که تقریبا 2 برابر متوسط 20 روزه بوده است. شرکت های املاک و بانک ها بیشترین فروش ها را در امارات به خود اختصاص داده اند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد