اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

بوئینگ: فروش هواپیما به ایران بخشی از مذاکرات هسته‌ای بوده است

معاون ارشد فعالیت‌های دولتی شرکت بوئینگ اعلام کرد توانایی تامین خطوط هوایی ایران توسط شرکت های آمریکایی و اروپایی، موضوع کلیدی و اساسی برای رسیدن به توافق (هسته‌ای) بوده و تکمیل توافق هسته‌ای به فروش هواپیماهای مسافربری جدید به ایران بستگی دارد.

پایگاه اینترنتی دی هیل نوشت شرکت بوئینگ روز پنج شنبه به دو قانونگذار نگران جمهوری خواه گفت تکمیل توافق هسته ای با ایران به توانایی شرکت های آمریکایی و اروپایی برای فروش هواپیماهای مسافربری جدید برای جایگزین کردن ناوگان فرسوده این کشور بستگی دارد.

تیموتی کیتینگ، معاون ارشد فعالیت های دولتی در شعبه شیکاگو بوئینگ به جب هنسارلینگ، رئیس کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا و پیتر روسکام، نماینده جمهوری خواه گفت کنگره به خوبی می داند که فروش هواپیمای مسافربری (به ایران) بخشی از مذاکرات توافق هسته ای بوده است.

کیتینگ در نامه ای به دو نماینده جمهوری خواه پاسخ داده است: «در جلسات مشاوراتی (با دولت آمریکا) برای ما روشن شد که توانایی تامین خطوط هوایی ایران توسط شرکت های آمریکایی و اروپایی به منظور جایگزینی هواپیماهای مسافربری ناوگان فرسوده ایران، موضوع کلیدی و اساسی برای رسیدن به توافق (هسته ای) بوده است.»

کیتینگ ادامه داد: «دولت اعلام کرد که این دیدگاه با هم پیمانان اروپایی ما به بخشی از مذاکرات، اشتراک دارد.»

«تمامی این موارد برای دفاتر شما به خوبی واضح است چراکه بخشی از بررسی کنگره آمریکا در مورد توافق هسته ای پیش از اجرایی شدن آن بوده است. »

هنسارلینگ و روسکام، یک هفته پیش نامه ای به دنیس مولنبرگ، مدیر اجرایی شرکت بوئینگ نوشتند و هشدار دادند که شرکت های آمریکایی نباید در «تسلیح» حکومت ایران شرکت کنند.

بوئینگ، روز سه شنبه از امضای قرارداد با ایران خبر داد و اعلام کرد پس از اطمینان از اینکه ایران به تعهدات هسته ای اش عمل کرده، به مذاکره در مورد این توافق پرداخته است.

کیتینگ در عین حال تاکید کرده که اگر دولت آمریکا هرگونه تغییری در روابط خود با ایران بدهد، بوئینگ این تغییرات را در فعالیت های تجاری خود اعمال خواهد کرد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد