اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

دیوید کامرون از نخست‌وزیری انگلیس استعفا کرد/بوریس جانسون بخت اول جانشینی

به گزارش شبکه اسکای نیوز، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در پی اعلام نتایج همه پرسی و حمایت انگلیسی‌ها از خروج کشورشان از اتحادیه اروپا از سمت خود استعفا کرد.

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در کنفرانسی خبری که به همراه همسرش در مقابل دفتر نخست وزیری برگزار کرد گفت، باید به اراده مردم انگلیس احترام گذاشت.

وی خاطر نشان کرد، برگزاری این همه‌پرسی تصمیمی نبود که به آسانی گرفته شود و بالغ بر 33 میلیون نفر در سراسر بریتانیا حرفشان را در این همه‌‍پرسی زدند و ما باید مفتخر باشیم به این که به مردم در یک چنین تصمیم های بزرگی اعتماد می‌کنیم. گاهی اوقات کار درست این است که از خود مردم بخواهیم که تصمیم گیری کنند.

کامرون با اعلام کناره‌گیری‌اش از نخست وزیری گفت: با این حال من در سه ماه آینده به کار خود به عنوان نخست وزیر به همراه کابینه دولتم ادامه خواهم داد.

نخست وزیر انگلیس ادامه داد: اگر چه ترک اتحادیه اروپا مسیری نبود که من توصیه کرده باشم اما من قبلا هم گفته‌ام که انگلیس در خارج از اتحادیه اروپا نیز می تواند زنده بماند.

وی با اشاره به این که همه تلاشش را خواهد کرد تا به انگلیس برای پیدا کردن مسیرش کمک کند گفت: من عاشق این کشور هستم و از این که به آن خدمت کرده‌ام به خودم افتخار می‌کند.

وی افزود، باید تا زمان آغاز کنفرانس حزب محافظه‌کار انگلیس در ماه اکتبر نخست وزیر جدیدی روی کار بیاید.

وی ادامه داد: این درست نیست که من کاپیتان کشتی انگلیس باشم چرا که مردم انگلیس یک تصمیم خیلی صریح گرفتند تا مسیری متفاوت از آن چیزی که من حمایت می‌کردم در پیش بگیرند.

به گفته نخست وزیر انگلیس، رهبرانی، متعهد، مصمم و قدرتمند باید درباره نقش انگلیس در اروپا به مذاکرات مجدد بپردازند.

این در حالی است که رسانه های انگلیسی از بوریس جانسون، شهردار سابق شهر لندن و هم‌حزبی دیوید کامرون که بر خلاف وی حامی خروج از اتحادیه اروپا بود به عنوان بخت اول جانشینی او در مقام نخست وزیری یاد کرده‌اند.

روزنامه دیلی میل انگلیس گزارش داد، بوریس جانسون ممکن است در پی اعلام استعفای دراماتیک دیوید کامرون، نخست وزیر بعدی انگلیس شود هر چند که کامرون تا سه ماه آینده نخست وزیر باقی خواهد ماند تا به حزب محافظه‌کار اجازه دهد رهبر جدیدی را انتخاب کند و همچنین بازارها نیز آرامش داشته باشند.

جانسون بیشترین شانس را برای انتخاب شدن از سوی حزب محافظه‌کار به عنوان رهبر این حزب و متعاقب آن نخست وزیر بعدی انگلیس دارد. با این حال او تا پایان کار دولت محافظه‌کاران انگلیس دو سال دشوار را پیش رو دارد چرا که باید به رهبری مذاکرات به منظور ایجاد روابطی جدید با اتحادیه اروپا بپردازد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد