اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
مدیر صندوق سرمایه گذاری پیش بینی کرد:

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تاثیری بر روند بلندمدت قیمت طلا نخواهد داشت

سایت طلا : مدیر صندوق سرمایه گذاری آی ای جی تاکید کرد که همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می تواند تاثیر کوتاه مدتی بر بازارهای مالی داشته باشد و این مساله تاثیری بر روند بلندمدت قیمت کالاهای راهبردی به خصوص طلا نخواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، رونالد پیتر استوفرل مدیر صندوق سرمایه گذاری آی ای جی تصریح کرد: حتی اگر مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا رای دهند این عامل تاثیر چندانی بر بازار طلا نخواهد داشت، این مساله تنها تاثیرات کوتاه مدت و روانی بر بازار طلا دارد و در بلند مدت تحولات بازار طلا را دستخوش تغییرات ساختاری نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش وی در ادامه گفت: خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ساختار بازار طلا را تغییر نمی دهد. اتفاقات و رویدادهای سیاسی تنها تاثیر کوتاه مدتی بر طلا خواهد داشت و نمی تواند تاثیری بر روند بلندمدت قیمت طلا داشته باشد.

وی در ادامه افزود: قیمت طلا وارد روند صعودی جدیدی شده است که علت اصلی آن نگرانی های مربوط به افزایش نرخ تورم و کاهش رشد اقتصادی جهان بوده است. به نظر من اقتصاد آمریکا تا پایان امسال احتمالا با رکود روبرو خواهد شد و در صورت تحقق این مساله، تقاضا و قیمت طلا با رشد چشمگیری روبرو می شود.

استوفرل یادآور شد: افزایش محبوبیت دونالد ترامپ در بین مردم آمریکا نشان می دهد که اقتصاد این کشور آنطور که اقتصاددانان پیش بینی می کنند، کارایی لازم را نداشته است.

وی گفت: در چنین شرایطی فدرال رزرو قادر نخواهد بود تا نرخ بهره را تا پایان امسال افزایش دهد. به نظر من اتخاذ نرخ بهره منفی در اروپا و ژاپن نیز تاکنون کارایی لازم را نداشته است.

این تحلیلگر اقتصادی تاکید کرد: کاهش بهره اوراق قرضه در بازارهای بین المللی نیز عامل دیگری خواهد بود که می تواند موجب جذاب تر شدن طلا در بازارهای جهانی شود.

قیمت جهانی طلا پس از سه سال کاهش متوالی از ابتدای سال 2016 میلادی تاکنون روندی صعودی را آغاز کرده است.

فدرال رزرو آمریکا برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را در نشست دسامبر افزایش داده ولی از ابتدای امسال تاکنون نرخ بهره را تغییر نداده است. به نظر می رسد وضعیت نرخ بهره آمریکا و انتشار آمارهای مهم اقتصادی جهان نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد