اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا تحت تاثیر اظهارات جانت یلن اندکی افزایش یافت

سایت طلا : قیمت طلا امروز چهارشنبه در بازارهای بین المللی در شرایطی افزایش یافته است که اظهارات روز گذشته رئیس فدرال رزرو آمریکا موجب کاهش نسبی ارزش دلار شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بولیون دسک، در حالی که همه پرسی مهم و سرنوشت ساز عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا قرار است فردا پنجشنبه برگزار شود و نتایج این همه پرسی تاثیر زیادی بر قیمت جهانی کالاهای راهبردی به خصوص طلا خواهد داشت، اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست استماع کنگره نیز موجب کاهش ارزش دلار و افزایش نسبی قیمت طلا شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز به 1269 دلار رسیده است که نسبت به روز گذشته 0.75 دلار افزایش نشان می دهد. قیمت طلا روز سه شنبه برای لحظاتی به کمتر از 1264 دلار رسید که علت اصلی این کاهش چشمگیر قیمت، گمانه زنی های مربوط به باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا بوده است.

نظرسنجی های جدید نشان می دهد که طرفداران ادامه عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا و مخالفان آن همچنان اختلاف نظر زیادی دارند ولی هنوز درصد زیادی از مردم مردد هستند.

نظرسنجی جدید بی بی سی نشان می دهد که 45 درصد مردم خواستار ادامه عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا هستند و 44 درصد نیز از خروج بریتانیا حمایت می کنند.

تحلیلگران فست مارکتس نیز اعلام کردند که هرگونه افزایش تقاضای طلا به خاطر همه پرسی بریتانیا ، کوتاه مدت و موقت خواهد بود.

رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز روز گذشته در اظهارات مهمی در نشست استماع کنگره تاکید کرد: نگرانی های مربوط به رشد اقتصاد جهانی و انتظارات محقق نشده در بازار کار آمریکا، سیاست گذاران فدرال رزرو را مجبور کرده است تا نرخ بهره را همچنان در سطح بسیار پایینی حفظ کنند.

گرچه لحن اظهارات یلن شباهت زیادی به بیانیه نشست اخیر فدرال رزرو دارد ولی به نظر می رسد فدرال رزرو طی ماههای آینده نیز تصمیمی برای افزایش نرخ بهره نخواهد داشت.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با 0.12 درصد کاهش به کمتر از 93.90 واحد رسیده است. به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی چین منطقه یورو و آمریکا طی ساعات آینده نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

وضعیت تقاضای فیزیکی در کشورهتای نوظهور و در حال توسعه نیز می تواند تاثیر مهمی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد