اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

وال استریت ژورنال کرسنت را عامل برکناری جوادی از مدیریت شرکت نفت اعلام کرد

در حالی که اختلافات در داخل دولت ایران درباره چگونگی مدیریت بازگشت سرمایه گذاران خارجی به صنعت نفت این کشور پس از لغو تحریم ها ادامه دارد، ایران علی کاردر را جایگزین رکن الدین جوادی، به عنوان رئیس شرکت ملی نفت کرده است.

به نقل از وال استریت ژورنال، به گفته 2 منبع آگاه، بروز اختلاف نظرها درباره محتوای قراردادهای جدید نفتی ایران در داخل دولت، موجب تاخیر در برگزاری مناقصه این قراردادها شده است.

رکن الدین جوادی پس از آن برکنار شده که انتقاداتی از سوی برخی نمایندگان مجلس ایران درباره یک قرارداد صادرات گاز با یک شرکت اماراتی مربوط به یک دهه قبل (قرارداد کرسنت) مطرح شده است. در آن زمان رکن الدین جوادی یکی از مدیران شرکت ملی نفت ایران بوده است. این نمایندگان مدعی شده اند که جوادی درباره قیمت های گازی مذاکره کرده که بسیار پایین بوده اند. سخنگوی وزارت نفت ایران و رکن الدین جوادی برای اظهارنظر در این باره در دسترس نبوده اند.

هرچند ایران هنوز قراردادهای جدیدی برای توسعه میادین نفتی اش با شرکت های خارجی منعقد نکرده، تهران فروش نفت خود به شرکت های اروپایی را پس از 3 سال از سر گرفته است.

به گفته محسن قمصری، مدیر بخش بازاریابی شرکت ملی نفت ایران، رویال داچ شل اخیرا یک محموله نفت خام از ایران خریداری کرده است. شل هفته گذشته از اظهارنظر درباره خرید نفت از ایران خودداری کرد. این اولین خرید نفت شیل از ایران از زمان لغو تحریم ها بوده است. قمصری گفته، ایران قرارداد بلندمدتی با شل منعقد نکرده است.

ایران در مجموع روزانه 400 هزار بشکه نفت به اتحادیه اروپا صادر می کند که دو سوم رقمی است که قبل از تحریم ها صادر می کرد. تهران قصد دارد صادرات نفت خود به اروپا را به 700 هزار بشکه برساند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد