اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
منابع آگاه خبر دادند

مسیر پرداخت بدهی‌ نفتی هند به ایران تغییر کرد/ بانک آلمانی واسطه پرداخت

پالایشگاه‌های هندی از بیم تاثیر تاخیر در پرداخت بدهی‌های نفتی بر منافع دیگر این کشور در ایران و به دنبال تاخیرهای ایجاد شده در مسیر قبلی پرداخت دیون، مسیر پرداخت خود را تغییر دادند.

به گزارش رویترز، پالایشگاه‌های هندی که پس از چین بزرگترین خریدار نفت ایران هستند ماه گذشته حدود 6.6 میلیارد دلار از بدهی معوق خود به تهران را تسویه کردند.

نخستین قسط از این مبالغ در ماه می توسط یونین بانک هند و از طریق هالک بانک ترکیه پرداخت شد،اما به گفته منابع آگاه، یونیون بانک از پالایشگاه های هندی خواسته است تا یک روز مانده به آغاز پرداخت‌ها، محدودیت‌های اعتباری یا سپرده‌های خود به روپیه را افزایش دهند و پالایشگاه‌ها از تاخیر در پرداخت بدهی های نفتی خود بیم دارند.

از این رو این پالایشگاه‌ها به منظور سرعت بخشی به پرداخت بدهی‌های میلیاردی خود به تهران، پس از تاخیر در شیوه پیشین پرداخت بدهی ها، به بانک دولتی هند و بانک آلمانی هاندلزبنک ای جی (ایی آی اچ) روی آورده‌اند.

پرداخت به موقع بدهی‌های معوق نفتی به ایران نه تنها در خریدهای آتی نفت از ایران اهمیت دارد بلکه می تواند، سرمایه گذاری های دهلی نو در ایران که می تواند روابط تجاری میان دو کشور را تقویت کند را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

به گفته منابع دولتی و پالایشگاهی، پالایشگاه‌های هندی پول نفت ایران را از ماه ژوئن (ماه جاری میلادی) از طریق بانک دولتی هند و بانک ای آی اچ آلمان پرداخت می‌کنند و از آنجایی که حساب اصلی اکثر پالایشگاه های هندی در بانک دولتی هند قرار دارد، این مسیر پرداخت سریعتر خواهد بود.

یک مقام ارشد یونیون بانک هند نیز تایید کرد که این بانک دیگر مشارکتی در پرداخت بدهی های نفتی ایران ندارد. وی از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد