اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
جانت یلن خبر داد:

افزایش تدریجی نرخ بهره آمریکا در طول زمان هنوز تصمیم مناسبی خواهد بود

سایت طلا : رئیس فدرال رزرو آمریکا در اظهارات مهمی تاکید کرد که وی هنوز بر این باور است که افزایش ندریجی نرخ بهره آمریکا به مرور زمان تصمیم درست و مناسبی خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، در حالی که وزارت کار آمریکا روز جمعه آمارهای ناامید کننده ای را نسبت به وضعیت اشتغال در ماه می منتشر کرده است و بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی و تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو در چنین شرایطی تصمیمی برای افزایش نرخ بهره نخواهد داشت ولی جانت یلن تصریح کرد: به نظر من افزایش تدریجی نرخ بهره به مرور زمان هنوز تصمیم مناسبی خواهد بود.

بر اساس این گزارش نشست آتی فدرال رزرو آمریکا قرار است 14 و 15 ژوئن برگزار شود. وزارت کار آمریکا اعلام کرده است که اقتصاد این کشور طی ماه می تنها 38 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده که این بدترین عملکرد اقتصاد آمریکا از سپتامبر 2010 میلادی به شمار می رود.

البته یلن بار دیگر از اظهار نظر در خصوص زمان دقیق افزایش نرخ بهره خودداری کرده است. یلن در سخنرانی قبلی خود تاکید کرده بود که افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده تصمیم مناسبی خواهد بود.

فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را افزایش داد و از ابتدای امسال تاکنون نرخ بهره را افزایش نداده است.

یلن در واکنش به گزارش اخیر وزارت کار آمریکا نیز گفت: آمارهای اشتغال نگران کننده است. ولی شرایط کلی بازار اشتغال آمریکا مثبت بوده است.

وی در ادامه افزود: شرایط اقتصادی آمریکا مثبت و امیدوار کننده است و نیروهای مثبت اقتصادی بر نیروهای منفی غلبه کرده اند و علی رغم چالش های موجود که اقتصاد با آن روبرو است، من انتظار دارم فدرال رزرو به سوی دستیابی به اهدافش در زمینه نرخ تورم و اشتغال حرکت خواهد کرد. موضع من همچنان امیدواری محتاطانه خواهد بود.

یلن اظهار داشت: فدرال رزرو آمریکا سیاست های پولی خود را بر اساس ارزیابی و تجزیه و تحلیل آمارهای اقتصادی اتخاذ خواهد کرد تا بهترین تصمیم را برای دستیابی به اهداف خود اتخاذ نماید.

تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن پس از سخنرانی یلن به 5.6 درصد رسیده است. این رقم قبل از سخنرانی وی به 3.8 درصد رسیده بود. انتظارات برای افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست جولای نیز به 35.1 درصد رسیده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد