اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
سازمان توسعه و همکاری اقتصادی پیش بینی کرد:

رشد اقتصادی آمریکا امسال به کمتر از 1.8 درصد خواهد رسید

سایت طلا : سازمان توسعه و همکاری اقتصادی موسوم به او ئی سی دی در تازه ترین گزارش خود برای سومین بار پیش بینی نسبت به رشد اقتصادی آمریکا در سال 2016 میلادی را کاهش داده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در جدیدترین گزارش چشم انداز اقتصادی خود اعلام کرده است که رشد اقتصادی آمریکا در سال 2016 میلادی به کمتر از 1.8 درصد خواهد رسید.

بر اساس این گزارش سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در گزارش ماه فوریه پیش بینی کرده بود که رشد اقتصادی آمریکا امسال به 2 درصد می رسد.

رشد اقتصادی آمریکا در سال های 2014 و 2015 میلادی به بیش از 2.4 درصد رسیده بود. به اعتقاد تحلیلگران سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، افزایش ارزش دلار فشار زیادی را بر بخش صنعت و صادرات آمریکا وارد کرده و این مساله تاثیر منفی بر رشد اقتصادی این کشور خواهد داشت.

این گزارش افزود: تولید ناخالص داخلی آمریکا تا پایان سال 2016 میلادی به طور نسبی افزایش خواهد یافت و این رشد نسبی در سال 2017 میلادی نیز ادامه می یابد.

با کاهش نسبی ارزش دلار طی ماه های آینده نیز پیش بینی می شود که صادرات آمریکا با افزایش بیشتری روبرو شود.

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی همچنین پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی جهان امسال به 3 درصد خواهد رسید. رشد اقتصادی منطقه یورو نیز در سال 2016 میلادی به 1.6 درصد می رسد. این رقم در گزارش ماه فوریه 1.4 درصد اعلام شده بود.

رشد اقتصادی ژاپن نیز امسال به 0.7 درصد خواهد رسید. چین نیز امسال با رشد اقتصادی 6.5 درصدی روبرو می شود.

کاهش رشد تقاضای جهانی تهدید جدی برای سرمایه گذاری در اقتصادهای نوظهور و توسعه یافته خواهد بود. به اعتقاد تحلیلگران سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا نیز خطر جدی برای رشد اقتصادی جهان طی ماه های آینده به شمار می رود.

گزارش سایت طلا می افزاید، بدهی سنگین شرکتهای بزرگ نیز می تواند تهدید مهمی برای ثبات بازارهای مالی نوظهور باشد. این سازمان به دولتهای مختلف توصیه کرده است تا برای دستیابی به رشد اقتصادی بالاتر و باثبات تر، اصلاحات ساختاری را در اولویت قرار دهند.

اکنون به روشنی ثابت شده است که سیاست های محرک پولی به تنهایی برای تقویت رشد اقتصادی کافی نخواهد بود. بنابر این ساختارهای مالی باید اصلاح شود.

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی پیش بینی کرده است که فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال نرخ بهره را تا یک درصد افزایش خواهد داد.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد