اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
زنگنه در آستانه نشست ۱۶۹ اوپک:

دبیرکل اوپک فردا انتخاب می‌شود/ بازگشت ایران بازار را خراب نکرد

وزیر نفت با بیان اینکه دبیرکل جدید اوپک فردا انتخاب می‌شود، گفت: افزایش ۲ برابری صادرات نفت ایران، تاثیر منفی بر روی بازار نفت نداشته است.

بیژن زنگنه امروز در آستانه برگزاری یکصد و شصت و نهمین نشست عادی اوپک در یک گفتگوی رادیویی با اشاره به اینکه اوپک، نهادی برای حداکثر کردن منافع اعضاست که باید در جهت تثبیت بازار، فعالیت کند و بتواند در مواردی که بازار نامتعادل می شود، نقش مدیریتی داشته باشد، گفت: ایران از این نقش اوپک، حمایت می کند.

وزیر نفت با اعلام اینکه اوپک به هر میزان این نقش را ایفا کند، ایران از آن در جهت اهداف، ساختار اصلی و اساسنامه اوپک حمایت می‌کند، تصریح کرد: در یکصد و شصت و نهمین نشست اوپک در جهت ایفای این نقش تلاش می‌کند، تفاوت این نشست را با نشست ١٦٨ اوپک افزایش صادرات نفت ایران است.

این عضو کابینه دولت با تاکید بر اینکه صادرات نفت ایران در فاصله نشست ١٦٨ تا ١٦٩ اوپک ٢ برابر شده است، اظهار داشت: این افزایش نه تنها تاثیر منفی بر بازار نداشته است بلکه به خوبی جذب بازار شده است.

وزیر نفت افزود: جای خوشحالی دارد که بازار نفت با وجود برخی تخریبها که در این مدت انجام شد در حال بازگشت به یک وضع متعادل است.

این مقام مسئول همچنین درباره انتخاب دبیرکل در نشست ١٦٩ اوپک هم با بیان اینکه هفت کاندیدا برای احراز این پست از کشورهای ایران، عراق، عربستان، اندونزی، نیجریه، اکوادر و ونزوئلا برای پست دبیرکلی اوپک وجود دارد، یادآور شد: با توجه به این که انتخاب دبیرکل نیاز به اجماع کامل اعضا دارد برخی کشورها شانسی برای گرفتن این پست ندارند.

زنگنه با اشاره به اینکه به طور معمول دبیرکل از میان کشورهای که نقش خنثی در اوپک دارند انتخاب می شوند، خاطرنشان کرد: برای انتخاب دبیرکل باید منتظر برگزاری این نشست ماند ضمن این که ایران به نامزدی که صلاحیت احراز این سمت را داشته باشد، رای خواهد داد.

به گزارش مهر، یکصد و شصت و نهمین نشست اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) فردا (چهارشنبه، ١٣ خردادماه) در مقر دائمی این سازمان در وین برگزار می شود. وزیر نفت ایران امروز (چهارشنبه، ١٢ خردادماه) برای شرکت در نشست ١٦٩ اوپک تهران را به مقصد وین ترک می کند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد