اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

تقویت 44 پله‌ای شاخص کل بورس/ سبزپوش شدن نماگر بازار سهام زیر سایه بازارگردان‌ها

بازار سهام امروز شاهد تقویت نماگرهای منتخب خود به لطف حضور بازارگردان‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری بود. بازاری کم رمق و خنثی که همچنان تک‌ سهم‌ها را در کانون توجه خود قرار داده است.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 10 خرداد ماه 95 با افزایش 44 واحدی به رقم 76 هزار و 431 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن اما با کاهش 29 واحدی عدد 13 هزار و 832 واحد را تجربه کرد. شاخص سهام آزاد شناور اما با افزایش 129 واحدی به عدد 85 هزار و 116 واحد رسید.

شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 12 واحدی به رقم 53 هزار و 470 واحد رسید که شاخص بازار دوم با افزایش 354 واحدی عدد 167 هزار و 211 واحد را تجربه کرد.

امروز شاخص کل فرابورس بدون هیچ تغییری روی عدد 819 واحد توقف کرد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت بانک پاسارگاد و پتروشیمی جم هر یک به میزان 30 واحد و کشتیرانی ج.ج.ا تا 28 واحد افزایش، بالاترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت اصفهان با 24 واحد ملی صنایع مس ایران با 21 واحد و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 14 واحد کاهش، بالاتری تأثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 180 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 775 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 57 هزار و 903 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی شیراز، لیزینگ ایران، حق تقدم خرید سهام توسعه معدنی و صنعتی صبانور، مهندسی صنعتی روان فن‌آور، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و توکاریل از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های بورس انرژی سبحان انکولوژی، باما، موتورسازان تراکتورسازی ایران، کشاورزی و دامپروری مگسال،‌ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، مجتمع فولاد خراسان، کارخانجات داروپخش، سرمایه‌گذاری مس سرچشمه و فارسیت اهواز متوقف شدند.

امروز همچنین نماد معاملاتی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق زمین و ساختمان مسکن شمال غرب نیز بازگشایی شد.

امروز در نماد معاملاتی توسعه معادن و فلزات تعداد 12 میلیون سهم به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان از کد سهامدار عمده حقوقی به کدهای درون‌‌گروهی منتقل شد. در نماد معاملاتی صنعتی دریایی ایران امروز 11 میلیون سهم به ارزش 3 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

در بانک سامان نیز امروز اندکی کمتر از 6 میلیون سهم به ارزش بیش از 700 میلیون تومان کد به کد شد.

بر اساس این گزارش، امروز گروه خودرویی‌ها با وجود تداوم سهام‌گردانی در این گروه اما شاهد غلبه عرضه بر سهام بودند. در این گروه سایپا همچنان شاهد حضور فروشندگان خسته سهام همپای بازارگردانی سهام است. ایران‌خودرو اما امروز با وجود عرضه‌کنندگان اغلب حقیقی سهام در این گروه، اما تلاش کرد تا در محدوده صفر تابلو روند معاملاتی متعادل را به نمایش گذارد.

در گروه بهمن نیز امروز پس از پشت سر گذاشتن 6 روز معاملاتی پر حجم پی در پی امروز این سهم اندکی در محدوده صفر تابلو با اصلاح قیمتی مواجه شد، هر چند که همچنان از سوی خریدار حقوقی با تقاضا روبه‌رو است.

در این نماد معاملاتی هم اکنون بازار سهام به شدت نیازمند شفاف‌سازی معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده این شرکت و موضوع قراردادهای پشت پرده برای واگذاری این سهم به مجموعه قطعه‌سازی کروز است.

در گروه پالایشی‌ها نیز امروز با وجود لزوم اصلاح قیمتی اما افزایش تقاضای سهام خریداران اغلب حقوقی قابل توجه بود در این گروه «شبندر» با افزایش تقاضا از سوی سهامدار حقوقی خود در روز جاری روبه‌رو شد.

از گروه فلزات اساسی اما امروز ذوب‌آهن اصفهان همچنان با تداوم عرضه خرد سهام از سوی ذخیره فرهنگیان با هدف تسویه حساب با بازنشستگان فرهنگی در ماه‌های آینده مواجه است.

در این گروه امروز مجمع «کتوکا» سود 57 تومانی به ازای هر سهم را تقسیم کرد این شرکت طرح توسعه‌ای در منطقه ویژه اقتصادی بندرعباس در کنار فولاد هرمزگان در دستور کار قرار داده که تولید این شرکت را پس از بهره‌برداری در سال 97 به دو برابر خواهد رساند.

در نماد معاملاتی «وسدید»‌ نیز خبرها حاکی از تلاش این شرکت برای دریافت حدود هزار میلیارد تومان طلب خود از قرارگاه خاتم و تلاش برای عقد قراردادی میلیاردی با ترکمنستان در صورت حمایت دولت است.

بازار سهام امروز بازاری متعادل و تحت حمایت بازارگردان‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری بود که همچنان تک‌سهم‌ها و شرکت‌های گمنام و به اصلاح زیرخاکی‌ها مورد توجه خود قرار داده بود، بازاری که به نظر می‌رسد، همچنان طی روزهای آینده نیز با داغ‌تر شدن فصل مجامع در شرایطی خنثی و رخوت‌آور در جا زدند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد