اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیل اینوستینگ نشان داد:

برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا خواهد بود

سایت طلا : تازه ترین تحلیل اینوستینگ نشان می دهد که مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا در روزهای آینده نتایج نشست بانک مرکزی اروپا خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، روند نزولی قیمت جهانی طلا همچنان ادامه دارد و قیمت طلا به مرز 1200 دلار در هر اونس نزدیک شده است که این پایین ترین قیمت در 3 ماه اخیر به شمار می رود.

بر اساس این گزارش اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا مبنی بر احتمال افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده و موجب شده تا ارزش دلار آمریکا افزایش یابد.

تازه ترین نظرسنجی سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن به 28 درصد رسیده و این احتمال برای نشست جولای به 60 درصد افزایش یافته است.

افزایش ارزش دلار آمریکا معمولا موجب کاهش تقاضا و قیمت طلا می شود. قیمت طلا در هفته ای که گذشت بیش از 36 دلار معادل 2.88 درصد کاهش داشته است. قیمت طلا در ماه می با کاهش 6 درصدی روبرو شده است. اظهارات مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا مبنی بر احتمال افزایش نرخ بهره تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است.

قیمت طلا در سه ماه نخست امسال با افزایش 16 درصدی روبرو شد که این بهترین عملکرد در 30 سال اخیر به شمار می رود.

طی روزهای آینده انتشار آمارهای اشتغال در آمریکا طی ماه می تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت. انتشار آمارهای اشتغال آمریکا تا حد زیادی وضعیت اقتصادی این کشور را روشن خواهد کرد و تاثیر مهمی بر تصمیم احتمالی فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره خواهد داشت.

آمارهای بخش صنعت آمریکا نیز روز چهارشنبه منتشر خواهد شد. فعالان بازارهای بین المللی همچنین منتظر نتایج نشست روز پنج شنبه بانک مرکزی اروپا هستند.

امروز دوشنبه نیز آمارهای تورم منطقه یورو آلمان و اسپانیا منتشر می شود.

فردا سه شنبه نیز آمارهای اولیه شاخص قیمت مصرف کننده منطقه یورو منتشر می شود. نرخ بیکاری منطقه یورو و وضعیت خرده فروشی نیز اعلام خواهد شد.

روز چهارشنبه نیز چین آمارهای رسمی بخش صنعت را منتشر خواهد کرد. روز پنج شنبه نیز سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک در وین نشست مهمی را برگزار خواهد کرد تا راهبرد تولید سازمان را تعیین کند.

بانک مرکزی اروپا نیز در همین روز وضعیت نرخ بهره منطقه یورو را مشخص می کند.

روز جمعه نیز گزارش وزارت کار آمریکا منتشر خواهد شد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد