اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
ادامه روند نزولی قیمت طلا

قیمت طلا به مرز 1200 دلار رسید

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه بار دیگر با کاهش روبرو شد و در آستانه سطح حساس و روانی 1200 دلاری رسیده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت طلا امروز دوشنبه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و اظهارات رئیس فدرال رزرو آمریکا با کاهش بیشتری روبرو شده است.

بر اساس این گزارش جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا روز جمعه در اظهارات مهمی تاکید کرد که احتمال افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده وجود دارد.

این مساله موجب شد تا ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی با افزایش روبرو شده و به بالاترین سطح در یک ماه اخیر برسد.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با حدود یک درصد کاهش به کمتر از 1202 دلار رسیده است. این پایین ترین قیمت طلا از 22 فوریه به شمار می رود.

یلن در سخنان خود تاکید کرد: اگر اقتصاد آمریکا روند بهبود و رونق را ادامه دهد و بازار اشتغال نیز همچنان به ایجاد فرصت های شغلی جدید ادامه دهد، فدرال رزرو باید طی ماه های آینده نرخ بهره را افزایش دهد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، فدرال رزرو آمریکا احتمالا در نشست ژوئن یا جولای نرخ بهره را افزایش خواهد داد. فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر 2015 میلادی برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده ولی از ابتدای سال 2016 تاکنون نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده است.

افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت جهانی کالاهای مختلف به خصوص طلا داشته باشد.

رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال با کاهش روبرو شده است و به کمتر از 0.8 درصد رسیده است. به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا در روزهای آینده می تواند تاثیر زیادی بر تصمیم فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن برای افزایش نرخ بهره داشته باشد.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که تولید طلای استرالیا نیز در سه ماه نخست امسال با کاهش 2 درصدی روبرو شده است. استرالیا دومین تولید کننده بزرگ طلای جهان به شمار می رود.

طی ساعات آینده قرار است آمارهای مهم اقتصادی منتشر شود که می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات نرخ ارز و قیمت طلا داشته باشد، از آن جمله می توان به رشد اقتصادی فرانسه در سه ماه نخست امسال، قیمت واردات آلمان در آوریل هزینه های مصرف کننده در فرانسه شاخص اعتماد تجاری در منطقه یورو و نرخ تورم آلمان اشاره کرد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد