اونس طلا2394.45
مظنه16,346,000
18 گرم3,773,400
ارزش سکه36,827,538
قدیم (بهار)40,900,000
جدید (امامی)44,300,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

ادامه روند نزولی قیمت طلا در آستانه اظهارات مهم رئیس فدرال رزرو آمریکا

سایت طلا : در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر اظهارات مهم رئیس فدرال رزرو آمریکا هستند، قیمت جهانی طلا امروز جمعه بار دیگر با کاهش روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینوستینگ، اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا می تواند مسیر نوسانات نرخ بهره را طی ماه های آینده مشخص کند.

بر اساس این گزارش متن مذاکرات نشست آوریل فدرال رزرو نشان می دهد که اکثر مقام های بانکی آمریکا از افزایش نرخ بهره در نشست ژوئن حمایت کرده اند و این مساله موجب تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا شده است.

قیمت هر اونس طلا برای تحویل در ماه ژوئن در بازار نیویورک با 0.37 درصد کاهش به کمتر از 1214 دلار رسیده است.

قیمت هر اونس نقره نیز برای تحویل در ماه جولای با 0.51 درصد کاهش به کمتر از 16.26 دلار رسیده است.

ادامه روند نزولی نرخ تورم در ژاپن نیز نشان می دهد که بانک مرکزی این کشور احتمالا برای دستیابی به هدف خود یعنی افزایش نرخ تورم، سیاست های انبساطی پولی بیشتری را اجرا خواهد کرد.

نرخ تورم ژاپن طی ماه گذشته با کاهش 0.3 درصدی روبرو شده است. بانک مرکزی این کشور قصد دارد تا نرخ تورم را در میان مدت به 2 درصد افزایش دهد.

انتشار آمارهای مربوط به بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش تقاضا برای طلا داشته است.

رئیس فدرال رزرو آمریکا امروز جمعه اظهارات مهمی را بیان خواهد کرد. روز پنجشنبه نیز وزارت کار آمریکا اعلام کرد که تعداد مدعیان بیکاری طی هفته گذشته 10 هزار نفر کاهش یافته است.

نشست آتی کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا قرار است 14 و 15 ژوئن برگزار شود. این نخستین حضور عمومی یلن در دو ماه اخیر به شمار می رود. اظهارات یلن می تواند تا حد زیادی مسیر آینده نرخ بهره فدرال رزرو را مشخص کند.

گزارش سایت طلا حاکیست، طی ماه های اخیر یلن از موضع قبلی خود مبنی بر افزایش تدریجی نرخ بهره فدرال رزرو عقب نشینی کرده است. نگرانی های مربوط به وضعیت بازارهای مالی و اقتصاد جهانی موجب شده تا یلن از موضع خود عقب نشینی کند.

2 مقام ارشد فدرال رزرو آمریکا یعنی جیمز بولارد و جروم پاول نیز از احتمال افزایش نرخ بهره در کوتاه مدت خبر داده اند. فدرال رزرو آمریکا پس از آنکه در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را افزایش داد، از ابتدای سال 2016 تاکنون نرخ بهره را تغییر نداده است.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا در کوتاه مدت داشته باشد. وزارت بازرگانی آمریکا امروز وضعیت رشد اقتصادی در سه ماه نخست امسال را اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد