اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افزایش قیمت جهانی طلا و نفت تحت تاثیر افت ارزش دلار آمریکا

سایت طلا : قیمت جهانی طلا امروز پنجشنبه در شرایطی با افزایش نسبی روبرو شده است که ارزش دلار آمریکا با افت همراه بوده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی فست مارکتس، قیمت هر اونس طلا امروز با 8.60 دلار افزایش نسبت به روز چهارشنبه به بیش از 1232 دلار رسیده است. قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر با کاهش متوالی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به کمتر از 1217 دلار رسید که این پایین ترین رقم در 2 ماه اخیر بوده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز امروز صبح به بیش از 50.10 دلار رسید که این بالاترین رقم از 4 نوامبر 2015 میلادی به شمار می رود.

تازه ترین آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد که میزان ذخایر نفت خام این کشور هفته گذشته با کاهش 4.2 میلیون بشکه ای روبرو شده است. این مساله تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی نفت داشته است.

قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز با 0.5 درصد افزایش به بیش از 49.86 دلار رسیده است.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با 0.27 درصد کاهش به کمتر از 95.15 واحد رسیده است. اندی فریده تحلیلگر ارشد فست مارکتس در این باره گفت: ادامه روند نزولی ارزش دلار آمریکا می تواند در نهایت به نفع قیمت فلزات گرانبها به خصوص طلا باشد.

ادوارد میر تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری اف سی استون نیز تاکید کرد: با در پیش بودن نشست مهم ژوئن فدرال رزرو آمریکا، اکنون بیشتر توجه سرمایه گذاران بین المللی به نتایج این نشست و نرخ بهره آمریکا خواهد بود.

وی در ادامه افزود: سخنرانی مهم جانت یلن در روز جمعه نیز می تواند تاثیر زیادی بر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا داشته باشد.

انتشار متن مذاکرات نشست آوریل فدرال رزرو نشان می دهد که اکثر اعضای کمیته بازار آزاد از افزایش نرخ بهره در نشست ژوئن حمایت کرده اند. این مساله موجب افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا در روزهای گذشته شده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، نظرسنجی جدید موسسه سی ام ئی نیز نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن به 32 درصد رسیده و این رقم برای نشست جولای به 58 درصد افزایش یافته است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد