اونس طلا2394.45
مظنه16,086,000
18 گرم3,713,400
ارزش سکه36,241,758
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,400,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000

موسسه سیتی پیش بینی نسبت به قیمت جهانی طلا را در سه ماه سوم افزایش داد

سایت طلا : موسسه مالی سیتی در تازه ترین گزارش خود پیش بینی نسبت به قیمت اکثر کالاها از جمله طلا را افزایش داده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، بانک سیتی در این گزارش پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا در سه ماه دوم امسال به 1280 دلار خواهد رسید و این رقم در سه ماه سوم از مرز 1300 دلار خواهد گذشت. البته میانگین قیمت هر اونس طلا در سه ماه پایانی امسال به کمتر از 1250 دلار می رسد.

بر اساس این گزارش میانگین قیمت هر اونس طلا برای کل سال 2016 میلادی به 1255 دلار خواهد رسید. موسسه سیتی ضمن اشاره به تحولات بازار نفت افزود: قیمت جهانی نفت خام نیز از ژانویه تاکنون تحت تاثیر عوامل مختلفی بار دیگر روند صعودی را آغاز کرده است.

البته بعید به نظر می رسد که قیمت جهانی طلا به این زودی به سطوح بالای سال های قبل بازگردد. به نظر می رسد قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در سه ماه سوم امسال به 50 دلار و تا پایان سال 2017 میلادی به 65 دلار برسد.

موسسه سیتی اعلام کرد: علی رغم سیگنال های متضادی که از فدرال رزرو ارسال می شود، به نظر می رشد که قیمت طلا طی ماه های آینده با افزایش نسبی روبرو خواهد شد.

این موسسه مالی افزود: فدرال رزرو آمریکا احتمالا قصد دارد نرخ بهره را در نشست ژوئن یا جولای افزایش دهد. البته خطر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا وجود دارد و ممکن است این مساله سیاستگذاران فدرال رزرو آمریکا را با سردرگمی روبرو کند.

شاید فدرال رزرو آمریکا صبر کند تا همه پرسی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا برگزار شود و پس از آن نسبت به افزایش نرخ بهره در نشست جولای تصمیم گیری کند.

بانک سیتی پیش بینی کرده است که فدرال رزرو آمریکا امسال تنها یک بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد. قیمت جهانی طلا در ماه می تاکنون بیش از 3 درصد کاهش داشته است.

برپایه گزارش سایت طلا، فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال اخیر نرخ بهره را افزایش داده ولی از ابتدای سال 2016 تاکنون نرخ بهره را افزایش نداده است.

به نظر می رسد قیمت طلا در شرایط کنونی بیشتر تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار و گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قرار دارد.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد