اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بهای طلا در بازارهای بین المللی با افزایش نسبی همراه شد

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی که روز جمعه با کاهش نسبی روبرو شده بود، امروز دوشنبه با افزایش همراه شده ولی همچنان نزدیک به پایین ترین سطح در 3 هفته اخیر قرار دارد.

به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، در حالی که گمانه زنی های زیادی نسبت به افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا مطرح شده، قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه با افزایش نسبی مواجه شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش به بیش از 1256 دلار رسیده است. قیمت طلا هفته گذشته برای سومین هفته متوالی با کاهش روبرو شد که این طولانی ترین روند نزولی قیمت طلا از نوامبر به شمار می رود.

طلا بخشی از افزایش قیمت خود طی هفته های گذشته را به خاطر انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا از دست داده است. به نظر می رسد اکثر مقام های فدرال رزرو آمریکا از افزایش نرخ بهره در نشست های آتی حمایت می کنند.

این مساله موجب افزایش ارزش دلار و کاهش تقاضا برای طلا شده است. افزایش شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز فشار زیادی بر قیمت طلا وارد کرده و مانع از رشد فزاینده قیمت این فلز زرد شده است.

قیمت طلا در هفته گذشته بیش از 1.7 درصد کاهش یافت که این بیشترین افت قیمت طلا در 2 ماه اخیر به شمار می رود. بسیاری از سرمایه گذاران وال استریت بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن احتمالا نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال اخیر نرخ بهره را افزایش داده است. شاخص ارزش دلار آمریکا در مبادلات امروز دوشنبه در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی با کاهش نسبی روبرو شده است.

تازه ترین آمارهای اقتصادی در آمریکا نشان می دهد که فروش مسکن در این کشور طی ماه آوریل افزایش داشته است و این مساله نشانگر بهبود اوضاع رشد اقتصادی در سه ماه دوم خواهد بود.

اریک روزن گرین رئیس فدرال رزرو بوستون نیز تاکید کرد: شرایط برای افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو تقریبا فراهم و مهیا شده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 1.04 درصد افزایش به بیش از 869 تن رسیده است. این بیشترین افزایش ذخایر طلای این صندوق از نوامبر 2013 میلادی به شمار می رود.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا، منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد