اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ادامه اختلاف نظر کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی در خصوص روند قیمت طلا

سایت طلا : تازه ترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد که سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی بار دیگر نسبت به روند قیمت جهانی طلا در هفته آینده اختلاف نظر دارند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، نظرسنجی جدید نشان می دهد که کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی در خصوص مسیر قیمت طلا در هفته آینده احتلاف نظر دارند.

بر اساس این گزارش در نظرسنجی آنلاین کیتکو این هفته 783 نفر شرکت کرده اند که از این تعداد 438 نفر معادل 56 درصد به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند و 230 نفر معادل 29 درصد نیز اعلام کرده اند که قیمت طلا در این مدت کاهش خواهد یافت.

115 نفر معادل 15 درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا در هفته آینده تغییر چندانی نخواهد داشت.

22 کارشناس ارشد اقتصادی نیز در نظرسنجی کیتکو شرکت کرده اند که از این تعداد نیز 10 نفر معادل 45 درصد اعلام کرده اند که قیمت طلا در روزهای آینده روند نزولی خواهد داشت. 7 نفر معادل 32 درصد نیز به افزایش قیمت طلا رای داده اند و 5 نفر معادل 23 درصد نیز اعلام کردند که قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد داشت.

قیمت جهانی طلا در هفته ای که گذشت با کاش 18.60 دلاری روبرو شد و به کمتر از 1252 دلار رسیده است. انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که اکثر مقام های بانک مرکزی آمریکا از افزایش نرخ بهره در نشست ژوئن حمایت کرده اند.

به نظر می رسد این مساله تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا در روزهای آینده خواهد داشت و فشار زیادی را بر قیمت این فلز زرد وارد خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال فیبوناچی نیز نشان می دهد که سطح حمایتی قیمت هر اونس طلا در کوتاه مدت 1228 دلار خواهد بود. هنری تو تحلیلگر ارشد موسسه سی بی کاپیتال تاکید کرد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر تقویت ارزش دلار آمریکا و کاهش تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی با کاهش روبرو خواهد شد.

آدریان دی دیگر کارشناس ارشد اقتصادی نیز گفت: قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر کاهش تقاضای سرمایه گذاری و تقاضای فیزیکی با کاهش روبرو می شود ولی در بلندمدت روندی صعودی خواهد داشت.

وی گفت: اگر فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن نرخ بهره را افزایش ندهد این مساله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا و گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو خواهد بود.

برپایه گزارش سایت طلا، برخی تحلیلگران اقتصادی نیز بر این باورند که کاهش قیمت طلا در شرایط کنونی بهترین فرصت را برای خرید و سرمایه گذاری فراهم کرده است.

هنوز بانکهای مرکزی بزرگ جهان از جمله ژاپن و اروپا نرخ بهره منفی را در اولویت قرار داده اند. اقتصاد جهانی با شرایط نامساعدی روبرو است. همه پرسی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا و همین طور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیش است و این عوامل می تواند تاثیر زیادی بر افزایش احتمالی قیمت طلا داشته باشد.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد