اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
به دنبال انتشار متن مذاکرات فدرال رزرو آمریکا

قیمت جهانی طلا به پایین ترین سطح در 3 هفته اخیر کاهش یافت

سایت طلا : قیمت جهانی طلا امروز پنجشنبه پس از انتشار متن مذاکرات نشست آوریل فدرال رزرو آمریکا با کاهش روبرو شد و به پایین ترین سطح در 3 هفته اخیر رسیده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که مقام های بانک مرکزی آمریکا آماده افزایش نرخ بهره در نشست ژوئن هستند.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در مبادلات امروز پنجشنبه به کمتر از 1258 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته نیز با کاهش 1.7 درصدی روبرو شده و به کمتر از 1254 دلار رسیده بود.

متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که اکثر مقام های رسمی بانک مرکزی آمریکا احساس می کنند که اقتصاد این کشور برای افزایش مجدد نرخ بهره در نشست ژوئن آماده خواهد بود.

فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده است. قیمت طلا نسبت به نوسانات نرخ بهره و ارزش دلار حساسیت زیادی نشان می دهد. افزایش نرخ بهره می تواند موجب تقویت ارزش دلار شده و این مساله در نهایت به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود 20 درصد رشد داشته که علت اصلی آن نگرانی نسبت به اوضاع اقتصادی جهان نوسانات شدید شاخص سهام و گمانه زنی نسبت به وضعیت نرخ بهره آمریکا بوده است.

پس از انتشار متن مذاکرات فدرال رزرو ارزش دلار آمریکا روز چهارشنبه در برابر ارزهای معتبر بین المللی با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز گذشته با 0.56 درصد افزایش به بیش از 855 تن رسیده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، شاخص ارزش دلار آمریکا به بیش از 95.23 واحد رسیده است. به اعتقاد تحلیلگران بانک ای ان زد استرالیا، انتشار متن مذاکرات فدرال رزرو موجب خواهد شد تا بسیاری از سرمایه گذاران و فعالان بازارهای بین المللی گمانه زنی های خود را نسبت به وضعیت نرخ بهره آمریکا تغییر دهند.

تقویت ارزش دلار آمریکا موجب کاهش قیمت جهانی نفت شده است. قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 0.84 درصد کاهش به کمتر از 48.09 دلار رسیده است. میزان ذخایر راهبردی نفتی آمریکا طی هفته گذشته با رشد 1.3 میلیون بشکه ای روبرو شده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر آمارهای اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد