اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آتش گرفتن دوباره بازارتهران در شامگاه دوشنبه

دنیای اقتصاد- بازار بزرگ تهران برای دومین بار طی هفته گذشته دچار آتش‌سوزی شد‌.
چهار سوق، يکي از بازارهاي بزرگ تهران در ساعت 19:15 شامگاه دوشنبه طعمه حريق شد. پیش از این بازار زرگرهاي تهران نیزعصر سه شنبه 7 مهر ماه دچارحريق شده بود وتعدادي از مغازه‌هاي زرگري در آتش سوخته و خساراتي به آنها وارد شده بود اما به دليل تعطيل بودن اکثر مغازه‌ها هنگام وقوع حادثه‌، خسارت جاني در پی نداشت.مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر تهران از برآورد خسارات مالی آتش سوزی شامگاه دوشنبه بازار تهران طی دیروز (سه‌شنبه) خبر داد و گفت: علت آتش سوزی هنوز مشخص نشده است اما احتمال عمدی بودن آتش‌سوزی وجود دارد.محمد رضا حاجی بیگی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به آتش‌سوزی شامگاه دوشنبه پاساژ پتوفروشی سرای حاج حسن بازار بزرگ تهران گفت: این پاساژ دو طبقه است که یک بخش از آن به همراه انبار این پاساژ که در محوطه زیر حیاط قرار دارد به طور کامل آتش گرفته است که شامگاه دوشنبه تا صبح امروز(سه‌شنبه) عملیات حریق و لکه‌گیری آن ادامه داشت. آتش‌نشانان هشت ایستگاه آتش نشانی و دو گروه امداد و نجات در عملیات دو و نیم ساعته آتش را ساعت 22 همان شب اطفا کرده‌اند. این آتش از یک مغاره پتوفروشی آغاز شده است.مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران درباره آتش نشانان مصدوم این حادثه نیز گفت: خوشبختانه سه تن از آتش‌نشانان درمان سرپایی شدند ولی یک نفر آنها در بیمارستان بستری شد.حاجی بیگی همچنین درباره شایعاتی در بازار تهران مبنی بر عمدی بودن آتش سوزی مغازه‌های خیابان ناصرخسرو که هفته گذشته روی داد، گفت: این امکان وجود دارد چرا که عنوان مي‌شود آن دو مغازه در آستانه ورشکستگی بوده‌اند و دست به این کار زده‌اند. حاجی بیگی ادامه داد: خوشبختانه امکانات ما برای تشخیص علت آتش‌سوزی مناسب است و ما قطعا آن را گزارش خواهیم کرد.
وي افزود: با استفاده از تانكرهاي آب‌، دستگاه‌هاي تنفس و فن فشار مثبت براي تخليه دود، حريق بازار كنترل شد و عمليات لكه‌گيري نیز صورت گرفت.
وی خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه اين حريق از كالاهايي مثل پتو، الياف و پارچه آغاز شده بوده، سرعت سرايت آتش بسيار زياد و دود ناشي از آن نيز بسيار گسترده بود. مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر تهران خسارت آتش سوزی قبلی را 250‌میلیون تومان عنوان کرد.حاجی بیگی با بیان اینکه آتش سوزی‌های بازار تهران به دلیل سهل انگاری کسبه و موقعیت خطرناک منطقه اتفاق مي‌افتد، اظهار کرد: اگرچه شهرداری تهران طرح ایمنی بازار بزرگ را آغاز کرد ولی واقعیت این است که با چنین اقداماتی نمي‌توان جلوی بروز آتش‌سوزی در این منطقه را گرفت.
بازار تهران ؛آتش زیر خاکستر
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران بازار تهران را به آتش زیر خاکستر و انبار پنبه تشبیه کرد و گفت: تا اهالی بازار نخواهند با فرهنگ ایمنی آشنا شوند و به آن عمل کنند همچنان باید شاهد چنین وقایعی باشیم. حاجی بیگی انتقاد کرد: متاسفانه کسبه بازار برای مال و جان خود ارزش قائل نیستند و مسائل ایمنی را رعایت نمي‌کنند و حتی تمایلی برای آن ندارند. آتش نشانی تهران چندی پیش 10‌هزار نسخه بروشور درباره جلوگیری از سوانح منتشر كرد و در اختیار کسبه قرار داد که حداقل یک بار آن را مطالعه کنند ولی اصلا توجهی به این مسائل نمي‌شود.مدیرعامل سازمان آتش نشانی درباره انبارهای متعدد که در خود بازار و اطراف آن تعبیه شده که اکثر آنها از خانه‌های قدیمي ‌و ساختمان‌های فرسوده هستند، گفت: طرح انتقال انبارها از بازار چندی است که مطرح شده که با بروز وقایع اخیر باید سریع‌تر در این باره تصمیم‌گیری کنیم.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد