اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ادامه روند صعودی قیمت طلا در بازارهای جهانی تحت تاثیر افت ارزش دلار و شاخص سهام

سایت طلا : کاهش ارزش دلار آمریکا و شاخص سهام در بازارهای بین المللی موجب شد تا قیمت طلا همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد و امروز چهارشنبه نیز افزایش شب گذشته خود را حفظ نماید.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت طلا در حالی در آغاز مبادلات امروز با افزایش نسبی روبرو شده است که سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا هستند.

بر اساس این گزارش اظهارات برخی مقام های فدرال رزرو آمریکا بار دیگر گمانه زنی هایی را در خصوص احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان امسال به وجود آورده است. البته اظهارات متناقض مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا موجب سردرگمی سرمایه گذاران بین المللی شده است.

قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه به بیش از 1278 دلار رسیده است. قیمت طلا شب گذشته نیز با رشد 0.5 درصدی روبرو شده بود. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی با افت نسبی روبرو شده است. انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در ژاپن موجب کاهش ارزش دلار در برابر ین شده است.

انتشار آمارهای مربوط به افزایش نرخ تورم آمریکا و اظهارات برخی مقام های فدرال رزرو مبنی بر احتمال افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده موجب شد تا شاخص سهام آسیا نیز امروز چهارشنبه با کاهش همراه شود.

شاخص سهام ام اس سی آی آسیا امروز با افت 0.3 درصدی روبرو شده است. آمارهای جدید منتشر شده نشان می دهد که نرخ تورم آمریکا در ماه آوریل با بیشترین افزایش در 3 سال اخیر روبرو شده است. افزایش قیمت بنزین و اجاره بها بیشترین تاثیر را در افزایش نرخ تورم آمریکا داشته است.

این مساله می تواند موجب افزایش احتمال بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده شود. سایر آمارها نیز نشانگر بهبود اوضاع بازار مسکن و تولیدات صنعتی آمریکا است.

یک مقام ارشد فدرال رزرو آمریکا روز سه شنبه تاکید کرد که فدرال رزرو احتمالا در نشست ژوئن یا جولای نرخ بهره را افزایش خواهد داد. 2 مقام دیگر فدرال رزرو نیز اعلام کردند که احتمال 3 بار افزایش نرخ بهره تا پایان امسال وجود خواهد داشت.

گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود 20 درصد رشد داشته که علت اصلی آن نگرانی نسبت به اوضاع اقتصادی جهان و نوسانات شدید شاخص سهام بوده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.56 درصد افزایش به بیش از 855 تن رسیده که این بالاترین رکورد از نوامبر 2013 میلادی به شمار می رود.

ادامه روند صعودی قیمت نفت در بازارهای جهانی نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است. طی ساعات آینده قرار است آمارهای مربوط به نرخ تورم منطقه یورو و تولیدات صنعتی ژاپن منتشر شود. امشب نیز متن نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا منتشر خواهد شد.

این آمارها می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد