اونس طلا2394.45
مظنه15,917,000
18 گرم3,674,400
ارزش سکه35,861,001
قدیم (بهار)40,000,000
جدید (امامی)43,050,000
نیم25,500,000
ربع15,500,000

افزایش قیمت جهانی طلا تحت تاثیر افت ارزش دلار آمریکا و رشد قیمت نفت

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز سه شنبه در شرایطی با افزایش نسبی روبرو شده است که قیمت نفت خام به بالاترین سطح در 6 ماه اخیر رسیده و ارزش دلار آمریکا نیز با کاهش روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بولیون دسک، قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز سه شنبه به بیش از 1279 دلار رسیده است که نسبت به روز دوشنبه با رشد 4.80 دلاری روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال به بیش از 49.27 دلار رسیده و قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز امروز به بیش از 48.23 دلار افزایش یافته که بالاترین سطح از نوامبر 2015 میلادی به شمار می رود.

به اعتقاد تحلیلگران بین المللی بی ثباتی سیاسی در ونزوئلا و مختل شدن تولید در نیجریه مهمترین عوامل موثر بر افزایش قیمت جهانی نفت بوده است. پیش بینی می شود روند صعودی قیمت جهانی نفت در شش ماه دوم امسال نیز ادامه خواهد یافت.

ویلیام آدامز رئیس تحقیقات بازار موسسه سرمایه گذاری فست مارکتس تاکید کرد: قیمت جهانی طلا در شرایطی رو به افزایش است که ارزش دلار آمریکا با کاهش روبرو شده و قیمت نفت افزایش نسبی را تجربه کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضا از سوی صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان، طلا این فرصت را دارد تا به روند صعودی خود ادامه دهد.

این تحلیلگر اقتصادی افزود: اعتماد سرمایه گذاران بین المللی نسبت به بازار طلا احیا شده و این مساله موجب رشد تقاضای سرمایه گذاری برای این فلز زرد خواهد شد.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با 0.14 درصد کاهش به کمتر از 94.45 واحد رسیده است. در بازار سهام نیز شاخص شانگهای چین با 0.14 درصد کاهش روبرو شده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در چین طی روزهای اخیر تاثیر زیادی بر افت شاخص سهام بازارهای آسیایی داشته است. به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا قرار خواهد داشت. شاخص نرخ تورم و وضعیت تولیدات صنعتی و بازار مسکن آمریکا می تواند تاثیر مهمی بر قیمت طلا و ارزش دلار داشته باشد.

انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا نیز عامل مهم دیگری است که در روزهای آینده بر قیمت طلا اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد