اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
رئیس فدرال رزرو نیویورک:

افت رشد اشتغال در آوریل تاثیری بر سیاست افزایش نرخ بهره آمریکا ندارد

سایت طلا : رئیس فدرال رزرو نیویورک در سخنانی تاکید کرد: آمارهای اشتغال در ماه آوریل کمتر از سطح انتظارات بوده است ولی این مساله موجب نخواهد شد تا فشار زیادی بر فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره وارد شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ، بسیاری از تحلیلگران اقتصادی اعلام کرده اند که آمارهای اشتغال آوریل موجب خواهد شد تا فدرال رزرو هر گونه تصمیم برای افزایش نرخ بهره در نشست ژوئن را کنار بگذارد.

بر اساس این گزارش ویلیام دادلی رئیس فدرال رزرو نیویورک در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز تصریح کرد: علی رغم آمارهای اشتغال در ماه آوریل، 2 بار افزایش نرخ بهره در سال 2016 میلادی هنوز به طور منطقی قابل انتظار خواهد بود و انتشار این آمارها تاثیری بر چشم انداز نرخ بهره فدرال رزرو نخواهد داشت.

کوین لوگان تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه اچ اس بی سی نیز تاکید کرد: مقام های فدرال رزرو آمریکا پیش از این نیز برای افزایش نرخ بهره در نشست ژوئن محتاط بودند و آمارهای اشتغال در ماه آوریل به این رفتار احتیاط آمیز آنها خواهد افزود.

وی افزود: به نظر من فدرال رزرو در شرایط کنونی تصمیمی برای افزایش نرخ بهره نخواهد داشت. در ماه های نخست امسال نوسانات شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی مقام های فدرال رزرو را نگران کرده بود و اکنون وضعیت اشتغال آمریکا مانع بزرگی را ایجاد کرده است.

اقتصاد آمریکا در ماه گذشته تنها 160 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده که این بدترین عملکرد در 7 ماه گذشته به شمار می رود.

سال گاتیری تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه بی ام او نیز تاکید کرد: کاهش رشد اشتغال این ابهام را به وجود آورده است که آیا نرخ بیکاری آمریکا در سطح 5 درصدی حفظ خواهد شد. به نظر من فدرال رزرو در شرایط کنونی تصمیمی برای افزایش نرخ بهره در نشست ژوئن نخواهد داشت.

وی افزود: فدرال رزرو برای اقدام در نشست ژوئن باید شاهد رشد منطقی اشتغال و کاهش نرخ بیکاری باشد. فدرال رزرو هنوز به هدف نرخ تورم 2 درصدی نیز دست نیافته است.

استوارت هافمن تحلیلگر ارشد موسسه پی ان سی نیز گفت: رشد 0.5 درصدی اقتصاد آمریکا در سه ماه نخست امسال و آمارهای نه چندان امیدوار کننده بخش اشتغال در آوریل مانع از آن خواهد شد تا فدرال رزرو در نشست ژوئن نرخ بهره را افزایش دهد و این مساله می تواند به نفع قیمت طلا باشد.

نظرسنجی موسسه سی ان ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست ژوئن تنها 6 درصد خواهد بود.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد