اونس طلا2390.39
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

افزایش ارزش دلار آمریکا بار دیگر ترمزی برای رشد قیمت جهانی طلا شد

سایت طلا : در حالی که انتشار آمارهای جدید اشتغال در آمریکا گمانه زنی های مختلفی را در خصوص وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده به وجود آورده است، افزایش ارزش دلار بار دیگر موجب شد تا قیمت طلا امروز دوشنبه با کاهش روبرو شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، اقتصاد آمریکا در ماه آوریل کمترین فرصت های شغلی را در 7 ماه اخیر ایجاد کرده است. اقتصاد آمریکا در ماه گذشته تنها 160 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. کارشناسان اقتصادی پیش از این اعلام کرده بودند که اقتصاد آمریکا بیش از 200 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.

این مساله موجب شده است تا برخی کارشناسان اقتصادی بر این باور باشند که فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال تنها یک بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد. فدرال رزرو در نشست دسامبر گذشته نرخ بهره را برای نخستین بار در ده سال اخیر افزایش داده است.

ولی افزایش سطح دستمزدها در ماه آوریل تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار در مبادلات امروز دوشنبه و کاهش قیمت طلا داشته است. دانیل هاینس از گروه بانکی ای ان زد استرالیا تاکید کرد: علی رغم افزایش ارزش دلار ، طلا هنوز بخش زیادی از افزایش قیمت خود را حفظ کرده است. به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت همچنان حمایت خواهد شد.

وی افزود: سرمایه گذاران بر این باورند که آمارهای اشتغال آمریکا موجب خواهد شد تا فدرال رزرو در کوتاه مدت هیچ گونه افزایش نرخ بهره ای را در دستور کار قرار ندهد و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 1287 دلار رسیده است. قیمت طلا هفته گذشته به بالاترین سطح در 5 ماه اخیر رسید و اکنون بین 1268 تا 1303 دلار تثبیت شده است.

موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس نیز اعلام کرد: ما هنوز انتظار داریم که قیمت طلا بیشتر افزایش یابد چرا که فشارهای تورمی در اقتصاد جهانی رو به افزایش است و این مساله تقاضا برای طلا را افزایش می دهد.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت. انتشار متن مذاکرات نشست اخیر بانک مرکزی ژاپن نیز نشان می دهد که مقام های توکیو هنوز نتوانسته اند به هدف خود یعنی افزایش نرخ تورم دست یابند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد