اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش پایگاه خبری المانیتور

واشنگتن: نمی‌توانیم بانک‌های اروپایی را به کار «پرخطر» تعامل با ایران وادار کنیم

مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا درباره حل مشکلات بانکی پیش روی اجرای برجام گفت: دولت کشورش نمی تواند بانک‌های اروپایی هراسان از نقض تحریم های واشنگتن را به کارهای پرخطر وادار کند.

پایگاه خبری المانیتور در گزارشی نوشته وزارت خزانه داری آمریکا می تواند در راستای حل مشکلات اجرای برجام نگرانی های بانک های بزرگ اروپایی از مبادله با ایران را رفع کند. اما یک مقام ارشد در وزارت خارجه آمریکا، در مصاحبه با این رسانه تصریح کرده که واشنگتن بانک ها را به انجام آنچه به گفته وی اقدامات «پرخطر» است وادار نخواهد کرد.

بانک های بزرگ ایران، در ماه های بعد از اجرایی شدن برجام مشتاق به برقراری ارتباط با بانک های بزرگ اروپایی بوده اند. با وجود این، تنها موسسات مالی کوچک، برای بازگشت به بازار ایران در دوران پس از برجام، تمایل نشان داده اند.

مصطفی بهشتی، یکی از اعضای هیئت مدیره بانک پاسارگاد در مصاحبه ای با المانیتور دلیل این اکراه را توافقنامه های میان بانک های بزرگ اروپایی با وزارت دادگستری آمریکا درباره نقض احتمالی تحریم های وضع شده ضد ایران عنوان می کند.

وی، همچنانکه قبلاً هم سایر کارشناسان گفته اند تأکید کرده که دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا می توانند به این بانک ها اطمینان خاطر بدهند که ممانعتی برای از سرگیری مبادلات با ایران وجود ندارد.

«جارت بلانک»، معاون هماهنگ کننده آمریکایی اجرای برجام در مصاحبه با المانیتور درباره رفع این مشکلات گفته که دولت کشورش نمی توانند به بانک ها فرمان بدهد کاری که به نظر آنها پرخطر است را انجام دهند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد