اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تقلای طلای جهانی برای شکستن مرز 1300 دلار

طلای جهانی در معاملات روز جاری که روند نزولی دلار آمریکا ادامه پیدا کرد و دارایی‌های صندوقهای سرمایه گذاری تحت پشتوانه این فلز ارزشمند به بالاترین سطح در دو سال گذشته رسید، تلاش دوباره ای را برای شکستن مرز روانی مهم 1300 دلار آغاز کرد.

طلا از اواخر هفته گذشته پس از موضع محتاطانه بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخهای بهره که باعث اُفت ارزش دلار شد و عدم تغییر سیاست پولی بانک مرکزی ژاپن که ارزش ین را بالا برد، رشد چشمگیری داشته است. این فلز ارزشمند روز دوشنبه به 1303.60 دلار در هر اونس صعود کرد که بالاترین قیمت از ژانویه سال 2015 بود اما به دلیل سودبری معامله گران از افزایش قیمت، تا پایان معاملات این روز در سطح پایین‌تری بسته شد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد صعود کرد و به 1293.31 دلار رسید در حالیکه در ابتدای روز تا سطح 1296.81 دلار پیشروی کرده بود.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن با 0.05 درصد کاهش، 1295.10 دلار بود. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه از سطح 1300 دلار عبور کرد اما تا پایان روز افزایش قیمت طلا به 5.30 دلار یا 0.4 درصد محدود شد و در 1295.80 دلار بسته شد.

به گفته مارک تو، مدیر تحقیقات گروه مالی وینگ فانگ، طلا در سه ماهه دوم امسال می‌تواند به سطح 1300 تا 1400 دلار در هر اونس برسد زیرا سرمایه گذاران نرخ برابری ین و دلار و تصمیمات بانکهای مرکزی و همچنین ورود سرمایه به صندوقهای سرمایه گذاری تحت پشتیبانی طلا را دنبال می‌کنند.

دلار روز سه شنبه به پایین‌ترین سطح 18 ماه گذشته در برابر ین رسید و شاخص دلار در پایین‌ترین سطح از ژانویه سال 2015 به این طرف قرار دارد.

ضعف دلار و بالا رفتن قیمت طلا باعث افزایش چشمگیر ورود سرمایه به صندوق "اس پی دی آر گولد تراست" شده که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتیبانی طلا در جهان است. دارایی‌های این صندوق روز دوشنبه 2.59 درصد یا 20.8 تن افزایش یافت و به 824.94 تن رسید.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران در هفته جاری برای برآورد قدرت اقتصاد آمریکا و تاثیر آن بر سیاست پولی بانک مرکزی این کشور، به آماری که منتشر می‌شود چشم دوخته اند. مهمترین این آمارها گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی است که قرار است روز جمعه منتشر شود.

طلا به افزایش نرخهای بهره حساس است زیرا نرخهای بهره بالاتر به جذابیت سرمایه گذاری این فلز لطمه زده و رقابت آن با دارایی‌های رقیب مانند سهام و اوراق قرضه را دشوار می‌کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره نزدیک به بالاترین قیمت 15 ماه اخیر قرار دارد و روز جاری با 0.5 درصد افزایش، در 17.617 دلار ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری پس از اینکه روز گذشته تا سطح 1085.40 دلار صعود کرد، در معاملات سه شنبه با 0.1 درصد افزایش به 1077.01 دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.7 درصد افزایش، 622 دلار معامله شد.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد