اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
افزوده شدن رشد 5 درصدی آوریل به کارنامه اونس

رشد 22 درصدی طلای 2016

فلز زرد در آخرین هفته آوریل از قیمت 1232 دلار به قیمت 1292 دلار جهش کرد تا این صعود 60 دلاری رشدی حدودا 5 درصدی را ظرف 5 روز کاری رقم بزند. جالب اینجا است که اونس طلا فصل اول سال 2016 را هم با قیمت 1232 دلار به پایان برده بود.

ارزش اونس که از ابتدای سال جاری میلادی تا پایان ماه مارس 16 درصد جهش کرده بود، در سه هفته افت و خیز آوریلی به قیمت 31 مارس بازگشت اما در آخرین هفته این ماه دوباره به مرز 1300 دلار نزدیک شد. به این ترتیب اونس در ثلث اول 2016 حدود 22 درصد خیز گرفت تا ماه پنجم سال با هیجان بیشتری آغاز شود. در واقع اونس طلا در هفته گذشته به اوج 15 ماهه رسید تا حالا همه چشم به هفته جدید کاری داشته باشند. دوشنبه دوم مه، نخستین روز کاری بازارهای عمده جهانی در این ماه است. پیش از آغاز این هفته، مرور رویدادهای هفته گذشته کمک کننده خواهد بود.

بازارهای جهانی هفته کاری گذشته را با انتظار برای انتشار بیانیه‌های بانک‌های مرکزی عمده آغاز کردند، گرچه پس از چند ساعت شاهد افزایش نوسان‌ها شدند. اونس روز اول هفته کاری را با 6 دلار رشد و ثبت قیمت 1238 دلار به پایان برد. نوسان‌های محدود انتظاری روز دوشنبه را افت شاخص دلار به‌هم ریخت اما علاوه‌بر این عامل خارجی، شناسایی سود معامله‌گران در پی فشار فروش جمعه قبل از آن هم آشکار بود. همزمان با شناسایی سود در معاملات آنی، معاملات آتی هم پوشش کوتاه‌مدت را تجربه کرد. روز دوشنبه بازارهای سهام جهان هم عمدتا تضعیف شدند، امری که خرید طلا به‌عنوان سرمایه امن را تشدید کرد. قیمت نهایی روز سه شنبه 1243 دلار بود که به معنای 5 دلار رشد دیگر بود. رشد روز سه‌شنبه عمدتا ناشی از همراهی عوامل خارجی با طلا بود. سه‌شنبه همزمان با افت شاخص دلار، بهای نفت خام هم رشد کرد تا هر دو عامل خارجی مهم در بازار فلزهای گرانبها به نفع طلا عمل کرده باشند.

روز سه‌شنبه هم مانند روز دوشنبه با نوسان‌های محدود انتظاری شروع شد، اما دامنه افت و خیز در ساعات بعدی افزایش پیدا کرد. اونس روز چهارشنبه به قیمت 1246 دلار رسید. ثبات نسبی این روز با توجه به انتشار بیانیه کمیته بازار آزاد فدرال‌رزرو دور از ذهن بود. بانک مرکزی آمریکا در نشست ماه آوریل هم نرخ بهره وجوه فدرال را افزایش نداد، اما بیانیه کمیته بازار آزاد در را به روی این اقدام باز نگه داشت. با این همه این بیانیه داده جدیدی را برای معامله‌گران بازارهای مختلف دربر نداشت. آنچه در این بیانیه جلب توجه می‌کند اشاره چندباره به اهمیت بالا رفتن تورم است. در بیانیه ماه مارس فدرال‌رزرو جمله‌ای درباره نگرانی از وضعیت بازارهای جهانی آمده بود که در بیانیه آوریل حذف شد. همین‌طور برخی جملات بیانیه مارس که به ادامه احیای اقتصاد آمریکا اشاره داشت، حذف شد. با این همه، پنج‌شنبه روز جهش 20 دلاری و ثبت قیمت 1266 دلار بود.

اونس روز پنج‌شنبه از یکسو از هضم بیشتر داده‌های بیانیه چهارشنبه شب نفع برد و از سوی دیگر از اعلام رشد کمتر از انتظار بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در سه ماه نخست سال 2016. البته بیانیه چهارشنبه شب بخش اندکی از اثرگذاری چهارمین روز هفته را در دست داشت. اقتصاد آمریکا در فصل اول سال جاری میلادی 5/ 0 درصد رشد کرده که کمترین رشد این اقتصاد از فصل اول سال 2014 است. روز پنج‌شنبه عوامل خارجی هم به نفع طلا کار کردند چراکه افت دلار و رشد نفت ادامه یافت، اما بازارهای سهام نوسان شدیدی نداشتند. اونس روز جمعه را نیز با رشد شروع کرد و بعد تا پایان روز جهش دیگری را به میزان 26 دلار رقم زد. روز جمعه همزمان با ادامه افت دلار، بهای نفت خام به رشد خود ادامه داد و به اوج سال 2016 رسید. افت دلار در این روز در ادامه افت روز پنج‌شنبه بود. روز پنج‌شنبه با اعلام نشدن سیاست‌های جدید تحریکی از سوی بانک ژاپن، ین به‌دلیل پناهگاه سرمایه بودن با افزایش روبه‌رو شد که بر دلار فشار وارد کرد. اونس در این روز تا قیمت 1297 دلار هم خیز گرفت.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد