اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری فست مارکتس:

چشم انداز قیمت طلا در میان مدت صعودی خواهد بود

سایت طلا : تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری فست مارکتس تاکید کرد که تا زمانی که روند نزولی ارزش دلار آمریکا ادامه داشته باشد، قیمت طلا در بازارهای بین المللی با افزایش روبرو خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بولیون دسک، ویلیام آدامز رئیس بخش تحقیقات بازار موسسه فست مارکس در سخنانی تصریح کرد: نمودارها نشان می دهد که چشم انداز قیمت طلا در میان مدت صعودی خواهد بود. رشد تقاضای سرمایه گذاری در شرایطی که ارزش دلار همچنان رو به کاهش است، تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا خواهد داشت.

بر اساس این گزارش وی افزود: شاخص ارزش دلار امروز جمعه به کمتر از 93.43 واحد رسیده که این پایین ترین رقم در 8 ماه اخیر بوده است. تازه ترین گزارش وزارت بازرگانی آمریکا نشان می دهد که رشد اقتصادی این کشور در سه ماه نخست امسال به کمتر از 0.5 درصد رسیده است. این پایین ترین رشد اقتصادی آمریکا از سه ماه نخست 2014 میلادی بوده است.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: آمارهای متناقض در خصوص وضعیت رشد اقتصادی آمریکا و بازار اشتغال و نرخ بیکاری، به دردسر بزرگی برای فدرال رزرو تبدیل شده و مقام های بانک مرکزی آمریکا را برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده بر سر دوراهی سختی قرار داده است.

فدرال رزرو آمریکا در نشست آوریل تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند. بانک مرکزی ژاپن نیز در نشست روز گذشته خود تصمیم گرفت تا سیاست های پولی را بدون تغییر حفظ کند. این مساله موجب شد تا ارزش ین در برابر دلار با افزایش چشمگیری روبرو شود.

آدامز اظهار داشت: ما شاهد آن هستیم که بانک های مرکزی اروپا و ژاپن علی رغم ادامه روند نزولی نرخ تورم و رشد اقتصادی ناامید کننده، تمایلی برای اجرای سیاست های انبساطی پولی بیشتر ندارند. شاید این مساله نشانگر بی تاثیر بودن سیاست های انبساطی پولی بر بهبود شرایط اقتصادی باشد.

گزارش سایت طلا حاکیست، فدرال رزرو آمریکا برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را در نشست دسامبر 2015 میلادی افزایش داد ولی گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا در سال 2016 میلادی تغییر کرده و این مساله تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار و افزایش قیمت طلا داشته است.

به اعتقاد تحلیلگران بازارهای بین المللی، قیمت طلا و ارزش دلار در روزهای آینده تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد