اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا:

قیمت طلا به بالاترین سطح در 7 هفته اخیر رسید / قیمت نقره در بالاترین رقم در 15 ماه گذشته

سایت طلا : پس از اقدام عجیب بانک مرکزی ژاپن در عدم تغییر سیاست های پولی، ارزش دلار آمریکا همچنان روند نزولی خود را ادامه داده و موجب شده تا قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح در 7 هفته اخیر برسد.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، ادامه روند نزولی ارزش دلار موجب شده است تا قیمت طلا امروز جمعه به بالاترین سطح در 7 هفته اخیر برسد و قیمت نقره نیز به بالاترین رقم در 15 ماه اخیر افزایش یابد.

بر اساس این گزارش پس از اعلام نتایج نشست بانک مرکزی ژاپن، ارزش یورو و دلار در برابر ین با بیشترین کاهش در 5 سال گذشته روبرو شده و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش چشمگیر قیمت طلا و نقره داشته است.

ارزش ین ژاپن امروز جمعه به بالاترین سطح در برابر دلار در 18 ماه اخیر رسیده است. ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی 0.4 درصد کاهش داشته است.

قیمت هر اونس طلا که پیش از این به مرز 1280 دلار رسیده بود سپس با 0.7 درصد کاهش به 1274 دلار رسیده است. ثبت رکورد 1280 دلاری برای هر اونس طلا از 11 مارس تاکنون بی سابقه بوده است. قیمت طلا در هفته جاری تاکنون 3.5 درصد رشد داشته است که این بیشترین افزایش قیمت طلا از 12 فوریه بوده است.

قیمت هر اونس نقره نیز با 2 درصد افزایش به بیش از 17.86 دلار رسیده است. این بهترین عملکرد قیمت نقره از ژانویه 2015 میلادی بوده است.

رونالد لیونگ تاجر بزرگ بورس هنگ کنگ در این باره گفت: علت اصلی افزایش قیمت طلا این است که بازارهای بین المللی انتظار اجرای سیاست های انبساطی پولی بیشتری را از سوی بانک مرکزی ژاپن داشتند ولی عدم تحقق این مساله موجب شد تا ارزش ین در برابر دلار با افزایش چشمگیری روبرو شود.

وی افزود: به نظر من رشد تقاضای سرمایه گذاری موجب خواهد شد تا قیمت جهانی طلا و نقره همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد. وانگ تائو تحلیلگر رویترز نیز پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا در کوتاه مدت تا 1289 دلار افزایش خواهد یافت.

گزارش سایت طلا حاکیست، تصمیم اخیر فدرال رزرو آمریکا برای عدم تغییر نرخ بهره بانکی نیز موجب شده است تا قیمت طلا در بازارهای بین المللی با افزایش نسبی روبرو شود.

البته هنوز این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو در نشست ژوئن نرخ بهره را افزایش دهد. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.19 درصد افزایش به بیش از 804 تن رسیده است.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد