اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
نظرسنجی رویترز نشان داد:

قیمت جهانی طلا امسال و سال آینده روندی صعودی خواهد داشت

سایت طلا : پس از آنکه قیمت طلا در 3 سال گذشته با کاهش متوالی همراه شد، تازه ترین نظرسنجی رویترز از تحلیلگران اقتصادی نشان می دهد که قیمت طلا در نهایت طی سال 2016 و 2017 میلادی روندی صعودی خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، تازه ترین نظرسنجی از تحلیلگران اقتصادی حاکی است که قیمت طلا پس از 3 سال کاهش متوالی، سرانجام امسال و سال آینده با افزایش روبرو خواهد شد و علت اصلی آن کاهش نگرانی های نسبت به روند عادی شدن سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا خواهد بود.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی پیش بینی های خود نسبت به قیمت طلا را حدود 100 دلار در هر اونس افزایش داده اند. قیمت طلا در 3 ماه نخست امسال بیش از 16 درصد افزایش یافت که این بهترین عملکرد این فلز زرد در 30 سال گذشته بوده است.

نظرسنجی انجام شده از 30 تحلیلگر در موسسات سرمایه گذاری و بانکی معتبر نشان می دهد که میانگین قیمت هر اونس طلا در سال 2016 میلادی به 1209 دلار خواهد رسید. این رقم در نظرسنجی قبلی که در ژانویه انجام شده ،1118 دلار اعلام شده بود. میانگین قیمت هر اونس طلا سال گذشته به 1159 دلار رسیده است.

نظرسنجی نشان می دهد که قیمت هر اونس طلا در سه ماه پایانی امسال به بیش از 1250 دلار خواهد رسید. قیمت طلا در سال 2017 میلادی می تواند تا مرز 1300 دلاری افزایش یابد که این بیشترین افزایش قیمت طلا از سال 2013 میلادی خواهد بود.

متیو ترنر تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: مهمترین عاملی که موجب افزایش قیمت طلا خواهد شد، تغییر گمانه زنی ها نسبت به سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا است. کاهش ارزش دلار و افزایش احتمالی نرخ تورم نیز می تواند بر افزایش قیمت طلا موثر باشد.

برپایه گزارش سایت طلا قیمت طلا به شدت در برابر نوسانات نرخ بهره آمریکا حساسیت نشان می دهد. تغییر گمانه زنی ها نسبت به وضعیت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا و افت ارزش دلار داشته است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، فدرال رزرو آمریکا برای نخستین بار در سال 2016 میلادی در نشست ژوئن نرخ بهره را افزایش خواهد داد. در حالی که نظرسنجی های قبلی نشان می داد که فدرال رزرو آمریکا در سال 2016 نرخ بهره را 4 بار افزایش خواهد داد ولی اکنون به نظر می رسد فدرال رزرو تنها 2 بار نرخ بهره را افزایش می دهد.

این نظرسنجی نشان می دهد که میانگین قیمت هر اونس نقره امسال به 15.50 دلار خواهد رسید. علت اصلی افزایش جهانی نقره طی ماه های آینده رشد تقاضای بخش صنعتی خواهد بود.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد