اونس طلا2394.45
مظنه16,231,000
18 گرم3,746,900
ارزش سکه36,568,443
قدیم (بهار)40,800,000
جدید (امامی)43,950,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000
نظرسنجی آسوشیتدپرس نشان داد:

احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال، بسیار اندک است

سایت طلا : تازه ترین نظرسنجی آسوشیتدپرس از کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا حتی تا پایان سال 2016 میلادی نیز اندک خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حالی که شرایط اقتصادی آمریکا رو به بهبود است و فدرال رزرو نیز قصد دارد نشست دو روزه ای را برگزار کند ولی نظرسنجی نشان می دهد که اکثر کارشناسان اقتصادی معتقدند احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا حتی تا پایان امسال نیز کم و اندک خواهد بود.

بر اساس این گزارش در شرایطی که اقتصاد جهانی با چالش های زیادی روبرو است و نرخ تورم آمریکا نیز هنوز کمتر از هدف مورد نظر فدرال رزرو است، بسیاری از اقتصاددانان اعلام کرده اند که احتمال افزایش نرخ بهره حتی در شش ماه دوم امسال نیز پایین خواهد بود.

صندوق بین المللی پول پیش بینی خود نسبت به رشد اقتصادی جهان را کاهش داده و نسبت به وقوع یک رکود بین المللی دیگر هشدار داده است. هر گونه رکود اقتصادی در جهان می تواند تبعات منفی زیادی برای آمریکا به همراه داشته باشد.

افت رشد اقتصادی چین نیز تا حد زیادی به کشورهای در حال توسعه زیان وارد کرده است. اروپا نیز در شرایط مطلوبی قرار ندارد و ژاپن نیز قصد دارد برای تحریک فعالیت های اقتصادی خود سیاست های انبساطی پولی بیشتری را اجرا کند.

دولت آمریکا قرار است روز پنجشنبه گزارش اولیه مربوط به رشد اقتصادی در سه ماه نخست امسال را منتشر کند. به نظر می رسد رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال به کمتر از یک درصد رسیده است.

در چنین شرایطی بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو آمریکا بخواهد نرخ بهره را افزایش دهد. در حالی که فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر نرخ بهره را برای نخستین بار در ده سال گذشته افزایش داده ولی به شدت نگران اوضاع اقتصادی جهان و فشارهای ناشی از ان بر اقتصاد آمریکا است.

گزارش سایت طلا حاکیست؛ متن مذاکرات نشست فدرال رزرو در ماه مارس نیز نشان می دهد که مقام های بانکی آمریکا خواستار اتخاذ رویکرد محتاطانه در قبال افزایش نرخ بهره هستند و افزایش نرخ بهره در نشست آوریل را مناسب نمی دانند.

پیش از این کارشناسان اقتصادی تاعلام کرده بودند که فدرال رزرو در سال 2016 میلادی 4 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد ولی اکنون به نظر می رسد این گمانه زنی ها به طور کلی تغییر کرده است.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد