اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
شورای رقابت اعلام کرد:

قیمت خودرو افزایش می یابد

امروز در جلسه شورای رقابت با افزایش قیمت خودرو موافقت شد.


امروز در جلسه شورای رقابت با افزایش 0.4درصدی قیمت محصولات سایپا و 1.8 درصدی محصولات ایران خودرو موافقت شد.
رضا شیوا رئیس شورای رقابت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:امروز محور اصلی جلسه شورا ، بررسی بازار خودرو بود.
وی ادامه داد:شورای رقابت بیشتر نگران بازار خودرهایی است که انحصاری هستند و شورا کاری با قیمت گذاری خودروهای رقابتی ندارد و بازار نرخ آنها را تعیین می کند.
رئیس شورای رقابت افزود:بر این اساس مرکز ملی رقابت طبق دستور العمل قبلی شورا برای تعیین قیمت خودروهای انحصاری ، با توجه به اطلاعات بانک مرکزی در خصوص تورم بخشی و همچنین میزان رشد کیفیت خودروها، وضعیت قیمتی و میزان افزایش و یا کاهش نرخ محصولات را بررسی کرد.
وی افزود:در گروه محصولات سایپا اگرچه تورم بخشی 4.4 درصدی گزارش شده اما به دلیل کیفیت پایین شامل جریمه کم کیفیتی شده و میزان افزایش قیمت مورد قبول 0.4درصد اعلام شده که البته این سقف افزایش محسوب می شود که خودروساز می تواند بنابه اختیار خود کمتر رشد قیمت را اعمال کند.
شیوا تصریح کرد:در گروه ایران خودرو وضعیت کیفیت بهتر بوده با وجود اینکه تورم بخشی کمتری نسبت به سایپا داشتند اما شامل جریمه کم کیفیتی نشده اند و میزان افزایش قیمت مورد قبول در این گروه 1.8درصد اعلام شده است.
با توجه به وضعیت رکودی بازار ،افزایش قیمت خیلی منطقی نیست اما شورا بر حسب وظیفه سقف افزایش را محاسبه و اعلام کرده و خودرو سازان می توانند برای جذب مشتری میزان کمتری نرخ محصولات خود را بالا ببرند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد