اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افزایش مجدد قیمت طلا در بازارهای مالی دنیا تحت تاثیر افت ارزش دلار آمریکا

سایت طلا : قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه بار دیگر تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بولیون دسک، قیمت هر اونس طلا امروز دوشنبه به بیش از 1233 دلار رسیده است که نسبت به مبادلات روز جمعه با رشد 1.20 دلاری روبرو شده است.

بر اساس این گزارش شاخص ارزش دلار با کاهش 0.23 درصدی روبرو شده و به کمتر از 94.94 واحد رسیده است. این شاخص روز جمعه به بیش از 95.2 واحد رسیده بود.

جیمز استیل تحلیلگر ارشد موسسه اچ اس بی سی تاکید کرد: قیمت طلا که روز جمعه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا با کاهش همراه شده بود بار دیگر با کاهش ارزش دلار روندی صعودی را آغاز کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: این احتمال وجود دارد که قیمت طلا بیشتر از گذشته اصلاح شود ولی بازگشت بازرگانان و سرمایه گذاران هندی به بازار و احتمال تقویت قیمت جهانی طلا موجب خواهد شد تا قیمت طلا در روزهای آینده بالاتر از سطح 1220 دلاری تثبیت شود.

سرمایه گذاران بین المللی همچنین منتظر برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی ژاپن در روزهای آینده هستند. در حالی که اکثر سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا در نشست دو روزه خود نرخ بهره را تغییر نخواهد داد ولی همه نگاه ها به بیانیه ای است که در پایان نشست منتشر خواهد شد.

انتشار این بیانیه می تواند تاثیر زیادی بر گمانه زنی های مربوط به اوضاع اقتصادی آمریکا و نرخ بهره فدرال رزرو در ماه های آینده داشته باشد.

گروهی از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که در شرایطی که اقتصاد جهان با مشکلات و چالش های زیادی روبرو است، فدرال رزرو تصمیمی برای افزایش نرخ بهره نخواهد داشت.

بانک مرکزی ژاپن نیز روز پنج شنبه بیانیه نشست خود را منتشر خواهد کرد. به نظر می رسد بانک مرکزی ژاپن قصد دارد سیاست های انبساطی پولی بیشتری را در دستور کار قرار دهد. ژاپن اوایل امسال نیز نرخ بهره منفی را در اولویت قرار داده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، در بازار نفت نیز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 1.14 درصد کاهش به 44.62 دلار رسیده است. قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز با 1.37 درصد کاهش به 43.12 دلار رسیده است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین در روزهای آینده نیز تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد