اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
اقتصاددان ارشد موسسه آی اچ اس:

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قیمت طلا را به بیش از 1300 دلار خواهد رساند

سایت طلا : یک اقتصاددان برجسته موسسه تحقیقاتی آی اچ اس تاکید کرد که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می تواند یک تغییردهنده مهم بازی در سطح بین المللی باشد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، کی سی چانگ اقتصاددان برجسته موسسه آی اچ اس تصریح کرد: همه پرسی 23 ژوئن در خصوص عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا تاثیرات و تبعات زیادی به همراه خواهد داشت. خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می تواند قیمت جهانی طلا را به بیش از 1300 دلار در هر اونس افزایش دهد.

بر اساس این گزارش وی در ادامه افزود: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موجب خواهد شد تا سرمایه گذاران بین المللی در ارزیابی های خود نسبت به نرخ ارز تجدیدنظر کنند و در این صورت تقاضای امن سرمایه گذاری برای طلا افزایش خواهد یافت.

موسسه آی اچ اس پیش بینی کرده است که احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بیش از 35 تا 40 درصد خواهد بود. وی در ادامه ضمن اشاره به افزایش 16 درصدی قیمت طلا در سه ماه نخست 2016 میلادی گفت: چیزی که موجب افزایش چشمگیر قیمت طلا در سه ماه نخست امسال شد، تمایل بیشتر سرمایه گذاران به بازار طلا تحت تاثیر انتشار آمارهای اقتصادی نگران کننده بود.

وی افزود: آمارهای اقتصادی نشان می دهد که اوضاع آمریکا آن طور که خیلی ها انتظار داشتند، بهبود پیدا نکرده است.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: برگزاری نشست های مهم فدرال رزرو آمریکا در ماه های آینده می تواند تاثیر زیادی بر روند ارزش دلار و قیمت جهانی طلا داشته باشد.

چانگ گفت: گرچه برخی آمارهای اقتصادی آمریکا ناامید کننده است ولی شرایط بازار کار همچنان رو به رشد و رونق است. بهبود اوضاع بازار کار و اشتغال می تواند دلیل منطقی خوبی برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو باشد.

به گزارش سایت طلا، وی در ادامه پیش بینی کرد که میانگین قیمت جهانی هر اونس طلا در بلند مدت بین 1100 تا 1200 دلار خواهد بود. این تحلیلگر اقتصادی گفت: قیمت طلا طی ماه های آینده تحت تاثیر تنش های سیاسی جهان نیز قرار خواهد داشت. اگر تنش های سیاسی در عرصه بین المللی تشدید شود قیمت طلا نیز با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

چانگ اظهار داشت: یکی دیگر از عواملی که می تواند بر افزایش قیمت طلا طی ماه های آینده موثر باشد، رشد هزینه های تولید خواهد بود. میانگین هزینه تولید هر اونس طلا به بیش از 900 دلار رسیده است. اگر قیمت طلا به کمتر از سطح 1100 تا 1200 دلاری برسد، تولید طلا در چنین شرایطی توجیه پذیر نخواهد بود.

در این صورت کاهش عرضه می تواند در کنار افزایش تقاضای فیزیکی هند و چین تاثیر زیادی بر رشد قیمت جهانی طلا داشته باشد.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد