اونس طلا2318.59
مظنه15,361,000
18 گرم3,546,100
ارزش سکه34,608,333
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,200,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

عقب نشینی اونس طلا در بازارهای بین المللی

سایت طلا : قیمت طلا و نقره در بازارهای جهانی امروز جمعه تحت تاثیر تقویت ارزش دلار آمریکا در برابر یورو کاهش یافت ولی در حال ثبت روند صعودی در هفته جاری است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت جهانی طلا که روز پنج شنبه به بالاترین سطح خود در 5 هفته اخیر رسیده بود و قیمت نقره نیز که به بالاترین حد در 11 ماه گذشته افزایش یافته بود، امروز جمعه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار در برابر یورو با کاهش روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا و نقره علی رغم کاهش نسبی در آغاز مبادلات روز جمعه در حال ثبت روندی صعودی در هفته جاری است.

قیمت هر اونس طلا امروز جمعه با 0.2 درصد کاهش به 1249 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به بیش از 1270 دلار رسید ولی افزایش ارزش دلار در برابر یورو موجب شد تا قیمت این فلز زرد بار دیگر با کاهش همراه شود.

بانک مرکزی اروپا نیز در نشست روز پنج شنبه خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره منطقه یورو را بدون تغییر نگه دارد و بار دیگر تاکید کرده است که در صورت نیاز سیاست های پولی انبساطی بیشتری را برای حمایت از رشد اقتصادی اروپا اتخاذ و اجرا خواهد کرد.

در پی اظهارات ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا نیز ارزش یورو در برابر دلار آمریکا با کاهش نسبی همراه شده است. در هفته جاری قیمت طلا تاکنون یک درصد افزایش داشته است. قیمت نقره نیز با رشد 5 درصدی روبرو شده است.

برپایه گزارش سایت طلا، قیمت هر اونس نقره روز پنج شنبه به بیش از 17.69 دلار رسید که این بالاترین رکورد در 11 ماه اخیر به شمار می رود. انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در چین و رشد تقاضای صنعتی برای نقره تاثیر زیادی بر افزایش قیمت این فلز گرانبها داشته است.

قیمت مس نیز تحت تاثیر رشد تقاضا در چین به بالاترین سطح در یک ماه اخیر رسیده است. طی ساعات آینده قرار است آمارهای اقتصادی مهمی در منطقه یورو و آمریکا منتشر شود. به نظر می رسد انتشار این آمارها می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات نرخ ارز و قیمت فلزات گرانبها داشته باشد.

گمانه زنی های مربوط به وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت. نشست بعدی فدرال رزرو آمریکا قرار است هفته آینده برگزار شود. فدرال رزرو برای نخستین بار از سال 2006 میلادی در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش داده است.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد