اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
بانک بی ان پی پاریباس فرانسه:

قیمت جهانی طلا تحت تاثیر سیاست های ناکارآمد بانکهای مرکزی به 1400 دلار می رسد

سایت طلا : بانک بی ان پی پاریباس فرانسه در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که افزایش نگرانی سرمایه گذاران نسبت به موثر بودن سیاست های بانک های مرکزی جهان موجب خواهد شد تا قیمت طلا تا 12 ماه آینده به 1400 دلار افزایش یابد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، بانک بی ان پی پاریباس اعلام کرد: نگرانی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به سیاست های پولی بانکهای مرکزی جهان رو به افزایش است. عملکرد بانکهای مرکز جهان نشان داده است که امید چندانی نمی توان به بهبود اوضاع اقتصادی جهان با اجرای سیاست های پولی بانکهای مرکزی داشت.

بر اساس این گزارش نگرانی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به اوضاع اقتصادی جهان تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای طلا در ماه های آینده خواهد داشت.

قیمت طلا از ابتدای سال 2016 تاکنون حدود 20 درصد رشد داشته که علت اصلی آن نوسانات شدید بازار سهام و نگرانی نسبت به چشم انداز اقتصاد جهانی بوده است. بانکهای مرکزی ژاپن و اروپا به سرعت اجرای سیاست های انبساطی پولی و نرخ بهره منفی را در اولویت قرار داده اند. فدرال رزرو آمریکا در مقابل نرخ بهره را برای نخستین بار از سال 2006 میلادی افزایش داده است.

به نظر می رسد قیمت طلا طی سال آینده بین 1150 تا 1400 دلار در نوسان خواهد بود. برپایه گزارش سایت طلا؛ بانک مرکزی اروپا در تازه ترین نشست خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، سرمایه گذاران بین المللی اعتماد خود را نسبت به سیاست های بانکهای مرکزی جهان از دست داده اند و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

این بانک فرانسوی افزود: به نظر می رسد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا افزایش یافته است. گمانه زنی های مربوط به اوضاع اقتصادی چین، وضعیت بازار نفت و بازار سهام در کشورهای نوظهور تاثیر زیادی بر تقاضای طلا خواهد داشت.

از سوی دیگر بسیاری از بانکهای مرکزی جهان از جمله روسیه و چین و قزاقستان همچنان به خرید طلا ادامه می دهند. شورای جهانی طلا نیز در گزارش ماه مارس خود به این مساله اشاره کرده است که تقاضای بانکهای مرکزی جهان و سرمایه گذاران می تواند نقش مهمی در تقویت قیمت طلا داشته باشد.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد