اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

گام بلند چین برای نفوذ در سیستم قیمت گذاری طلا در بازار جهانی

سایت طلا : چین بزرگترین تولیدکننده طلای جهان گام بزرگی را برای پیشبرد تلاش های خود با هدف تاثیرگذاری بر سیستم قیمت گذاری طلا در بازارهای جهانی برداشته است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ، روز سه شنبه گذشته بورس طلای شانگهای بزرگترین بورس مبادله فیزیکی طلا را در جهان راه اندازی کرده است که مبادلات طلا در این بازار بر مبنای یوان انجام می شود.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که راه اندازی بورس طلای شانگهای که قیمت گذاری طلا بر مبنای یوان انجام می شود، می تواند تاثیر زیادی بر سیستم قیمت گذاری این فلز زرد در بازارهای بین المللی داشته باشد.

جولیان فیلیپس تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری گلد فورکاستر در این باره تاکید کرد: این اقدام اهمیت زیادی دارد و می تواند موجب افزایش کنترل چین بر قیمت گذاری طلا در بازارهای جهانی شود.

بورس شانگهای نام 18 موسسه و بانک از جمله بانک مرکزی چین را به عنوان قیمت گذاران اصلی طلا در بورس معرفی کرده است.

این تحلیلگر اقتصادی تصریح کرد: چین علاوه بر راه اندازی بورس طلای شانگهای، اقدامات ساختاری بیشتری را برای افزایش کنترل بر قیمت گذاری طلا در بازارهای جهانی انجام داده است.

ژوئن سال گذشته نیز بانک چین نخستین بانک این کشور بود که به انجمن فلزات گرانبهای لندن پیوست. فیلیپس گفت: بازارهای چین تقاضای فیزیکی زیادی برای طلا دارد و می تواند بازار جهانی طلا را هدایت و مدیریت کند. بی شک راه اندازی بورس طلای شانگهای با یوان می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا در ماه های آینده و بلندمدت داشته باشد.

چین نه تنها بزرگترین تولید کننده طلای جهان به شمار می رود بلکه همراه با هند بزرگترین مصرف کننده این فلز گرانبها نیز محسوب می شود.

البته آدریان اش تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری بولیون والت تاکید کرد: بورس طلای شانگهای در شرایط کنونی تنها یک عامل موثر بر تقاضا و عرضه طلا در بازار داخلی چین است و نمی تواند تاثیر چندانی بر بازارهای جهانی داشته باشد.

وی افزود: راه اندازی این بورس تنها در شرایطی بر بازار جهانی تاثیرگذار خواهد بود که چین ممنوعیت صادرات طلا را لغو کند.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، نوسانات مربوط به تقاضای فیزیکی طلا در بازارهای نوظهور و در حال توسع عامل مهم و تعیین کننده ای برای قیمت این فلز گرانبها در ماه های آینده خواهد بود.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد